Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotoburkar..

Produkter
(logga in för att koppla)

jahlsin

Aktiv medlem
Sitter och filosoferar lite ang. den digitala eran som hastigt trängt sig på vare sig vi vill eller inte.
Dom små plastburkarna som småbildsfilmen kom i var ju underbara att andvända till annat än film.Tänstickor på fjällvandringen,säkringar till MC/bil,kryddor till grillkvällen.m.mVad gör vi nu utan burkar?
Jag vet att jag är ute på svag is men är det fler än jag som kommer att sakna "fysisk" film,framkallningspåsar,kemikaliedoft,damma av diaramar,ställa upp projektor och organisera släkten framför duken.
Digitalt i all ära men nå´t saknas...
//Janne

Jag saknar inget ännu, kör både och.
Analogt kör jag både färg och s/v.
Så burkar har jag drällandes både högt och lågt.
Jag höll precis på att plocka i ordning min fotorygga för en resa till Öland. Då plockade jag ut ett helt gäng tomma burkar. Jag har även fyllt på med lite Reala, 160VC och Tri-X. Man vet aldrig när analog nerven kliar ;0)
Det kommer bli en massa digitalt också för den delen. Jag precis skaffat en mellanlagringsenhet på 60GB. Jag får väl packa lite tändstickor och annat smått och gott i de tomma burkarna inför resan ;0))

mvh/Ove

Man behöver inte sakna det. det är bara att damma av sina analoga kameror och börja fota med äkta silverbaserat material.

PS
Det bästa jag har använt burkarna som är salt och pepparströare. Jag hittade speciella lock för det en gång i tiden.
DS

\h

Och fäller hår gör jag också, särskilt när det är nytvättat. Som ikväll.

Ja, Perstorpsskivan tycker jag också är kult.

Passade finfint som soptunnor i dockskåp istället för de där svindyra helyllesvenska pyttemöblerna made in China. Ryktet säger att Sverker Olofsson på Plus har en hel samling därhemma. ;)

Burken är troligen från 50-talet.
Min mamma jobbade på Kodak när jag var liten så jag ska kolla med henne senare. Återkommer.

mohei skrev:
Och fäller hår gör jag också, särskilt när det är nytvättat. Som ikväll.

Ja, Perstorpsskivan tycker jag också är kult.

Aha ! var det ett hårstrå ? trodde först att mönstret från skivan var på rymmen ;)
Mvh/Gunte..

ANNONS