Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotobord vs fototält?

Produkter
(logga in för att koppla)

Nina W

Aktiv medlem
Jag funderar på att införskaffa Fotobord el ett fototält(typ cubelite), men är lite tveksam till vad som passar bäst till det jag ska använda det till.
Jag fotograferar mest Macro(blommor,frukt et,c) samt tänkte försöka mig på stilleben som fruktfat,mindre blomarrangemang kanske ev produktfoto som smycken o annat smått.
Det ska helst vara lätt att plocka fram/undan då vi bor rätt trångt och har små barn som gillar att pilla på allt.

vad jag läst mig till så känns det som om det är antingen eller. Macro, stilleben= fotobord, produktfoto= Fototält.

Har ni erfarenhet, tips vad man skall tänka på, el använder ngt av dem till liknande ändamål så hjälp mig gärna,är så trött på skrynkliga lakan, kartong, väggar som bakgrund allt tar sån tid att få fram och i ordning samt skarpa skuggor.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.