ANNONS
Annons

Fotobok [om grundläggande fototeknik och praktik]

Produkter
(logga in för att koppla)

jonathanhog

Avslutat medlemskap
Hej!
Jag är ny här på Fotosidan och även nyare på Forumet så om det redan skulle finnas en tråd lik denna ber jag om ursäkt.
Jag letar efter en bok som tar upp allt grundläggande kunskaper, både teoretiska men även praktiska och upp mot det meavancerade hållet. Gärna en bok som tar upp det mesta (allt ifrån hur kameran fungerar till fotografering i studio osv). Alltså en bra bok om foto helt enkelt :) Har egentligen inget språkkrav men det vore ju helt klart ett plus om boken vore på svenska.
Jag tar gärna emot länktips om det är någon som sitter inne med några sådana. :D


Tack på förhand, Jonathan
 
Kolla in Scott Kelby
Digital fotografi 1 o 2, där kan du nog lära dej en del.
 
Kolla in Scott Kelby
Digital fotografi 1 o 2, där kan du nog lära dej en del.

Tack för det snabba svaret! Scott Kelbys böcker brukar alltid vara intressanta och ganska matnyttiga och jag ska helt klart lägga dessa två böckerna på minnet. Så vitt jag har förstått det så är han mer utav en "gör såhär så borde det bli bra" kille medans jag skulle vilja hitta några böcker kring "varför blir det bra när jag gör såhär". Även om man kunde hitta någon teoretisk bok ang. hur t.ex en digitalkamera fungerar vore det super!
 
Ingen bok...men tidningen foto har olika häften, systemkameraskolan kanske kan vara något!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.