Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotoböcker?

Produkter
(logga in för att koppla)

MattiasN

Aktiv medlem
Jag veställde en sån härninga lyxig fotobok från Colormailer med bilder från min yngste sons första år.

http://photobooks.colormailer.com/38/en/

Känslan med hård pärm och så var fenomenal... MEN.. bilderna kändes en gnutta bleka och grovt rastrerade.

Visst, det duger jättebra som ett minne och familjealbum, men som seriös fotograf önskar man ju det bästa :)

Tänkte bara höra om någon annan beställt från någon annan leverantör, och i så fall hur var resultatet?

Jag har testat www.gordinegenbok.se men var inte särskilt nöjd. Fungerar väl som album till "vanliga" människor kanske.. Bildkvalitén var ingen höjdare och man kunde inte designa pärmen själv.

Har även testat www.fotobok.com som verkar ha trevligare bildkvalitet iallafall. Där kan man designa pärmen helt själv (provade bara mjuk pärm dock).
Man fixar allt via ett program som är på tyska. Även beställningen blir på tyska.. hehe.
Tyvärr fick jag lite repor på några utav bilderna i boken..

Har inte testat någon annan.

ANNONS