Annons

Fotoaffär i USA

Produkter
(logga in för att koppla)

sep

Medlem
Hej,

Ska åka med jobb till Intel i Sacramento ett par veckor och funderar på att passa på att införskaffa ett 70-200 2.8L IS när man endå är där.

Så min fråga är, någon som vet någon bra fotoaffär i området. Är ganska nära till San Francisco så förslag där går även bra.

Något övrigt man bör tänka på förutom att slänga kartongen innan man åker hem? :D


Tacksam för er hjälp!

Mvh Björn
 
sep skrev:
Hej,

Ska åka med jobb till Intel i Sacramento ett par veckor och funderar på att passa på att införskaffa ett 70-200 2.8L IS när man endå är där.

Så min fråga är, någon som vet någon bra fotoaffär i området. Är ganska nära till San Francisco så förslag där går även bra.

Något övrigt man bör tänka på förutom att slänga kartongen innan man åker hem? :D


Tacksam för er hjälp!

Mvh Björn

Lite beroende pa hur lange du kommer att vara dar, sa skulle jag bestalla fran B&H, http://www.bhphotovideo.com/ . Bra priser och riktigt bra affar.
Annars har du http://www.ritzcamera.com/ som ar en bra affar, men har inte de basta priserna, de har dock lokala butiker over hela USA.
 
Har preliminärbokat 2 veckor, men det är på obestämd tid så det kan bli längre.

Kollade lite på B&H men dom vill inte leverera till hotell. Så jag får väl snacka ihop mig med nån jag jobbar med så dom kan ta hem det till sig..

Annars får jag leta upp en Ritzaffär och kolla om dom har okej priser.

B&H tar ca 12000 för objektivet enligt hemsidan, tillkommer skatter och grejer på det priset eller?
 
Jag har dåliga erfarenheter av Ritz cameras (finns även under namnet Wolf cameras). Som Fredrik säger har de många affärer, men personalen är oftast okunnig och de har sällan speciellt mycket på lager.

Som du sade så skickar B&H tyvärr inte till hotell. Jag rekommenderar i stället Calumet, se calumetphoto.com. Kunnigt och trevligt folk och ofta bra priser. Finns bl.a. i SF.
 
Tror salestax är ca 7,5%, men är inte helt säker. Beställer man från utlandet slipper man salestax, men då tillkommer ungerfär lika mycket i tull, (och sedan moms om man inte är företagare).
 
"Sales tax" tillkommer bara om företaget man köper från finns representerat i den delstat till vilken varan ska levereras (om företaget har sk "nexus" i den delstaten). Med andra ord, om du beställer från B&H till Kalifornien så tillkommer igen "sales tax", priset blir vad det står på B&Hs web + frakt.

Just pga av denna anledning är det ofta fördelaktigt att beställa från en annan delstat.

Kolla även Amazon.com, då de ofta har bra priser och ofta gratis frakt. De leverar ofta snabbare än B&H också då de ligger närmare (Washington vs. New York).
 
Senast ändrad:
Jag rekommenderar dig att ta en titt på 17th Street Photo på www.17photo.com. De skickar utan problem till hotell och godtar dessutom internationella kreditkort. Jag har varit över ett par gånger i Detroit och jobbat, samt i samband med detta beställt från dem och det har aldrig varit några som helst problem.

Eftersom de håller till i NY har jag dessutom sluppit sales taxen eftersom de skickat prylarna från en delstat till en annan.
 
Hej igen,

Tänkte bara meddela hur det gick..

Kom precis hem från min helgtur till San Francisco. Köpte ett 70-200 2.8 IS på calumet photo. Summan inklusive sales tax blev 13000kr, tycker jag är ett schysst pris. Stativfäste ingick också, brukar det göra det?

Har kört ett par provskott under SF-vistelsen och jag är mycket nöjd, vilken lins :D

Enda negativa skulle väl vara vikt och storlek, känns nästan lite dumt att dra fram den.. Men det kan jag leva med ;)

Kan rekomendera Calumet i SF, kunnig och seriös personal.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.