Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotoaffär i Bangkok?

Produkter
(logga in för att koppla)

lagus

Aktiv medlem
Har en polare som ska till Bangkok om en veckas tid. Är det någon som har koll på om det är billigare där och iså fall har tips på någon affär som är bra att handla av?

Hej! Har själv varit i Bangkok och handlat kameraprylar.
Jag köpte mina på Sunny Camera som är en ren Nikon affär. Den låg i ett köpcentrum som heter MBK. Där ligger även två butiker som heter Fotofile som verkar bra och seriösa. Finns även på internet: http://www.fotofile.net/main.html

Hm, fotofile var inte speciellt billiga. Är det dom priserna som gäller i Bangkok? Isåfall köper jag hellre från tex Tyskland..

Nicke77 skrev:
Hej! Har själv varit i Bangkok och handlat kameraprylar.
Jag köpte mina på Sunny Camera som är en ren Nikon affär. Den låg i ett köpcentrum som heter MBK. Där ligger även två butiker som heter Fotofile som verkar bra och seriösa. Finns även på internet: http://www.fotofile.net/main.html

Var i de ovan nämnda affärerna i sommras, mitt intryck var att priserna istort var samma som det billigaste på internet här.. (självklart beroende på vad man kollar på, filter var mkt billigare bl.a.) Var själv lite besviken då jag fått för mig det skulle vara mkt billigare.. så det gäller att ha full koll på priserna hemma innan man slår till! (kan ju strula med garanti m.m. också, så iaf jag vill ha det rejält billigare för den risk man tar)

Köpte för övrigt min D70 i indonesien vilket inte heller var billigt men tänkte jag iaf fick tid att lära mig den på semestern :) kan väl ibland kännas "dumt" i efterhand om den nu skulle lägga av.. men än så går den fint... :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar