Annons

Foto - Video 2006 (elmia)

Produkter
(logga in för att koppla)

avslutad140924

Avslutat medlemskap
Angående fotomässan, elima har jag lite funderingar som förstahandsbesökare och jag har läst tillräckligt med trådar som påvisar att det är dit man ska åka om man är i inköpstagen av ny utrustning eller bara prylkåt (får man skriva så) i allmännhet.

Jag ska införskaffa mig helt ny digital systemkamera utrustning bestående av allt från kamerahus och objektiv till stativ, filter, väskor, kläder etc. och en fråga är då om det kommer finnas försäljning på mässområdet och eventuellt finnas tillfälle att fynda? Brukar fotoföretagen passa på med speciella erbjudanden eller vill de bara visa upp sakerna så man kan åka hem och klicka på nätet som vanligt?

Dvs. är det ett bra tillfälle att ta med kreditkortet?

Sedan kanske detta är en dum fråga, men får man fotografera på mässan? Skulle underlätta ett annars lite selektivt minne ;)

Hur brukar det vara, vad säger ni alla gamla mässrävar som varit med ett tag?

Tacksam för svar!

Det är mest en uppvisningsmässa. Men scandinavianphoto (som arrangerar mässan) har alltid ett fyndtorg (sånt som de vill bli av med och inte lyckas sälja i sina butiker ;))
Det är möjligt att de har några specialerbjudande, men annars brukar det vara rätt tunnt på den fronten.

Nog måste man väl få fotografera på mässan? Det tar jag för givet, tänkte pallra mig ner och en del av besöket är just att dokumentera det.

Jo, jag tycker då det men tänkte att jag lik väl kunde fråga och se om det var någon som satt på svaret?

Ska se till att kika in i Scandinavian photos monter och se om de har något eftersom det ofta finns en massa saker som man behöver även fast man inte visst det innan ;) det är i alla fall det som man säger till frugan senare om hon frågar - att man behövde det alltså!

Ja, för min del är mässan till för att få klämma och känna och efter det så är jag säkert klar över vilka prylar jag ska införskaffa.

Tack för svaren grabbar!

Hejsan...

Tänkte låna tråden lite och ställa en fråga till om Elmia mässan.

Jag är ute efter att köpa nya objektiv till min 350D.

Brukar man kunna klämma och känna på Canon-objektiv på mässan och brukar man även få montera det på sin egen kanmera och ta några testbilder (alltså en 2 minuters test på plats) ????

Tack på förhand för svar....

Mvh... Tomas (medlem sedan 4 minuter tillbaka...)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar