Annons

Foto utflykter

Produkter
(logga in för att koppla)

Wild Rose

Aktiv medlem
Har läst om en del utflykter och kurser, för fotointresserade här på fs. Men alla är i södra delen av moder Svea.
Varför kan ni inte ordna kurser/träffar norr om huvudstaden? Med tanke på att vi som bor här uppe i norr har svårt att delta i dessa kurser och träffar eftersom reskostnaderna blir väldigt dyra.
Och jag tror att dessa träffar kan vara väldigt nyttiga och intressanta!
Och jag tror att jag skulle lära mig ett och annat av dem.
/Anna

Vem riktar du frågan till? Fotosidans crew har inget med dessa kurser och träffar att göra utan anledningen till att de finns är att vi har eldsjälar här på fotosidan som ordnar detta. Att det har blivit just i Sthlm, Västsverige, Skåne och Uppsala (rätta mig om jag har missat någon) är nog mer en slump samt att det bor mycket folk i dessa regioner. Det är abslout inget som hindrar att du själv drar igång något, nackdelen kan väl vara att avstånden tenderar att bli långa i Norrland. Lycka till!

//David

Någon resa norrut anordnad av fotoentusiaster från stockholmstrakten kommer säkerligen arrangeras ngn gång i framtiden. Men varför inte anordna en själv så länge? Finns säkert många i norra delarna av landet som skulle vilja haka på!
Om du inte känner dig säker på om du själv vill rodda allt kan du väl fråga runt här på FS och kolla intresset!
Lycka till!

/Patrik
-som hoppas kunna komma norrut så småningom;-)

D76 skrev:
...nackdelen kan väl vara att avstånden tenderar att bli långa i Norrland.

Avstånden är lika långa i Norrland som i resten av landet (dvs Nortull och söderut). Fast det är väl naturligast att lägga en träff nära kusten som är (A) befolkad och (B) kanske bjuder på fler utflyktsmål. Var bor du Anna?

ANNONS