Annons

Foto-utbildning?

Produkter
(logga in för att koppla)
nja.. jag är skeptsk.. men det beror också på vad man vill ha ut av kursen.

vill man ha rena basic kunskaper och grundläggande kunskaper inom fotografering så kan det nog vara givande, men jag tror inte det är en meriterande utbildning för framtida fotojobb. Men det vet ju itne jag iof.

Dock tycker jag över 6000 kronor är mycket för grundkurser eftersom man idag med internet kan komma så långt på egen hand gratis. Du har fotoskolan här på FS som är bra. Sedan för att varva med lite personlig feedback så är ju fototräffar ypperliga! Du träffar duktiga fotografer som gärna vill hjälpa till med tips och som besvarar dina problem. Sedan övar man tills nästa träff igen :)

eller så ger du mig 2000 spänn så ska jag lära dig allt jag kan :)

Näe behåll du dina 6000 och låna böcker, surfa på nätet, gå på fototräffar, det är mitt tips :)

Skillnad om det var en riktig fotoutbildning...

Kalle_B skrev:
nja.. jag är skeptsk.. men det beror också på vad man vill ha ut av kursen.

vill man ha rena basic kunskaper och grundläggande kunskaper inom fotografering så kan det nog vara givande, men jag tror inte det är en meriterande utbildning för framtida fotojobb. Men det vet ju itne jag iof.

Dock tycker jag över 6000 kronor är mycket för grundkurser eftersom man idag med internet kan komma så långt på egen hand gratis. Du har fotoskolan här på FS som är bra. Sedan för att varva med lite personlig feedback så är ju fototräffar ypperliga! Du träffar duktiga fotografer som gärna vill hjälpa till med tips och som besvarar dina problem. Sedan övar man tills nästa träff igen :)

eller så ger du mig 2000 spänn så ska jag lära dig allt jag kan :)

Näe behåll du dina 6000 och låna böcker, surfa på nätet, gå på fototräffar, det är mitt tips :)

Skillnad om det var en riktig fotoutbildning...

Tackar för svar, jag får se hur jag gör, kan du lära mig från grunden så varför inte.. ;) :) Har fotograferat ett tag men känner att jag verkligen skulle behöva en ordentligt genomgång i kameran, fotoredigering m.m. Ska nog satsa på fototräffar ockå, får se vad det finns i Stockholmsregionen.

Fotolärare, fotokurs?

Om Du hade tid Kalle_B, skulle Du kunna tänka Dig för en rimlig slant, litet studielitteratur och kanske en kopp kaffe eller två att lära mig fotografera? Eller ta mig vidare i fotograferandet... Jag vill få förklarat, exprimentera, förstå, se lära mig kameran mer. Har läst en massa och fotograferat en hel del, testat osv. Jag skulle helt enkelt kunna behärska min kamera bättre såväl som få fotograferandet mer från grunden.

Om inte Kalle, någon annan som skulle vara intresserad och ha tid och kanske någon mer som vill hänga på i en mindre studiecirkel?

Mvh,
Emma

jag bor tyvärr nte i stockholm :), men det finns massa andra i stockholm som säkerligen kan hjälpa till, annars tycker jag att fototräffar är klockrent för att lära sig lite mer, uppenbarligen kan du ju fotografera eftersom du har bilder här på FS :)

Ah, synd, men jag får scouta vidare, och ja visst jag tror jag visst kan fotografera, men jag behöver ändå mer kött på benen... :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar