Annons

Foto utbildning

Produkter
(logga in för att koppla)

johan_w

Aktiv medlem
Jag har nu varit arbetslös i lite mindre än ett år och studerat lite ämnen på komvux. Har tills i vår tänkt söka någon utbildning. Gillar och fotografera så jag tänkte ta en kurs i det. Har läst Foto A+B på gymnasiet redan. Vill inte hoppa på någon 2-3 åring utbildning direkt utan mest känna på hur det är. är mest intresserad av digitalfotografering då jag har problem med kemin som används. Dessutom gillar jag inte allt glöt! Så finns det några distanskurser eller någon rolig kurs man kan söka? Jag bor i Västervik och känner till Gamleby, men där tycks det vara omöjligt och komma in om man inte har toppen betyg och är konstnärlig till max och verbalt begåvad!

Kom gärna med tips. Finns det överhuvudtaget distanskurser i foto? Låter lite långsökt. Tipsa gärna också om andra kurser man kan söka in på, som inte har med foto eller nått som INTE innehåller matematik.

Det var allt.

/ Johan

Hej,

Det finns en distanskurs i digitalfoto pâ Hola folkhögskola. Kolla pâ www.hola.se
Vet inte om jag kan säga att jag rekomenderar denna utbildning, dâ läraren har lyst med sin frânvaro under sâ gott som hela terminen och det lilla jag har lärt mig har jag mest fâtt frân mina kurskamrater. Men det har ändâ varit intressant att bâde fâ och ge kommentarer

/Camilla

millacam skrev:
Hej,

Det finns en distanskurs i digitalfoto pâ Hola folkhögskola. Kolla pâ www.hola.se
Vet inte om jag kan säga att jag rekomenderar denna utbildning, dâ läraren har lyst med sin frânvaro under sâ gott som hela terminen och det lilla jag har lärt mig har jag mest fâtt frân mina kurskamrater. Men det har ändâ varit intressant att bâde fâ och ge kommentarer

/Camilla

Tack...

var det en svår kurs?

Ingen orsak...
Kan inte pâstâ att det var svârt. I början handlade det mycket om bildelement, att använda sig av linier och former i kompositionen, vilket jag tycker har varit ett intressant sätt att arbeta pâ. Annars brukar man ju oftast utgâ frân innehâllet för att hitta en form, här har det varit omvänt : Man skall fota en viss form(diagonala linier, geometriska figurer etc.) men innehâllet är upp till en själv. De sista uppgifterna har varit reportage och porträtt, men även där har du fria händer och kan i stort sett göra vad du vill.
Nackdelen med den hâr kursen är att kursledaren har varit extremt frânvarande och hans konstruktiva kritik i stort sett obefintlig. Han har lyckats med att inte sâga nâgonting negativt under hela terminen, vilket ändâ kan klassas som bedrift, tycker jag. Sâ den kritik du kan räkna med att fâ kommer frân de andra i kursen.

ANNONS