Annons

Foto på dukpannå?!

Produkter
(logga in för att koppla)

marcus_kallander

Aktiv medlem
Har gått förbi en mängd porträttfotografer som erbjuder bilder i form av tavlor. Dvs dom har skrivit ut bilden på något som liknar dukpannå...

Någon som har koll på hur dom trollar fram detta, för jag har inte lyckas hitta någon som erbjuder detta till privatpersoner...


Nån som har koll kanske? =)
 
Hör med de porträttfotografer som du gått förbi. En lösning kan vara att ha fotoemulsion på canvas, men det förutsätter att du har tillgång till mörkrum. Annars kan du säkert köpa tjänsten av någon som har mörkrum.
 
Många fotolab erbjuder tjänsten att få bildemulsionen på Canvas istället för plastpapper. Man lyfter emulsionen från plastpappret med hjälp av en vaccumpress och för över det på canvasduk. Har inte full koll på hur det går till men snyggt blir det.
 
Per du har inte koll på vilka fotolabb, har inte lyckats hitta något än?

Och det blir riktigt snyggt....

Får fundera på att knalla in till någon av fotograferna, men hade jag själv haft en affär och en konkurrent kommit in, då tror jag inte jag avslöjat något då... Men det är ju värt ett försök iaf... Kanske inte alla som tänker som jag... =)
 
hahaha... Funkar juh....

Lite svårt att få känslan på papper bara, men men man kan ju alltid sätta det i ett våffeljärn o se vad som händer.... =)
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.