Annons

Foto kurs ?

Produkter
(logga in för att koppla)

karel021

Medlem
Hej, har rätt så nyligen köp min baby en nikon d70 som jag plåtar riktigt mycket med, har fotat rätt så mycket före den kameran oxå.

Det jag nu undrar är om det finns nån fotokurs man kan gå över en helg ? då jag känner att jag brinner riktigt mycket för det här så skulle det va riktigt kul o lära sig ännu mera än vad man kan idag / grymt tacksam för alla svar / mvh karel

går även att mejla mig info på [email protected]

karel021 skrev:
ser att det är ca 40 visningar men ingen som vet nått??
Du säger rätt lite om vad det är du söker, har du använt systemkameror förut (när du "fotat rätt så mycket före den kameran"). Vet du vad bländare och skärpedjup är, vet du hur slutaren fungerar?

Jag har inga bra svar (speciellt inte om du prompt måste ha nåt som går att trycka in på en helg) men jag tror du ökar chansen att få svar om du berättar vad du vill lära dig eller vad du kan.

Studieförbunden har börjar köra lite kurser som är systemkamera-inriktade, oavsett om man kör digitalt eller med film. Kanske det kan vara värt att leta efter.

Tidningen FOTO:s Systemkameraskolan eller t.ex boken "Foto - Min hobby" kan också vara bra (enligt min ringa mening) för den som behöver lära sig grunderna utöver det man lär sig med pocketkameran, men du kanske redan kan de?

aha okaj, jag har fotat rätt så mycket med min d70, det jag fotade med före va en vanligt digital kamera, "minolta z2" visst kan man ställa blänade o slutar tid där oxå, men man har mycket mera möjligheter på, men allt så som blände,sluta,skärpdjup,iso,wb o så det behärskar jag. det jag är ute efter är en rätt så avancerad kurs, som man kan komplettera sinna kunskaper med idag / karel

Lite bilder jag tagit :)
rape.jpg

rs4-9.jpg

flyg1.jpg

vverket_14.jpg

4.jpg

1.jpg

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar