Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotade konsert och funderar på att sälja bilder

Produkter
(logga in för att koppla)

Tobbebobbe

Medlem
Tjena, The Poodles spelade igår här där jag bor. Jag är inget stort fan av deras musik men utnyttjade tillfället att prova fota lite konsert för första gången. Efteråt pratade en kille, som jag antar är någon slags manager åt dom, med mig och bad mig vara "världens bästa fotograf" och maila över bilderna till dom. Gratis antar jag.

Jag undrar om det inte skulle kunna gå att sälja bilderna till bandet istället? Vet dock inte riktigt om dom duger till det, så det vore kul om någon kunde kika på dom och ge ett utlåtande. Bilderna finns på den här adressen:http://www.tadigikragenkitti.se/_serier/_thepoodles/

Jag förstår också att suget efter bilder från en spelning i en liten håla på ett sånt här band kanske inte är jättestort, men jag undrar ändå om det kanske finns någon annanstans man kan vända sig för att sälja dessa bilder?

Tack på förhand.

Det var förmodligen "Bire" du pratade med (skallig kille).

Vill du har kontakt med honom så kan jag be honom maila dig.

nicrosoft skrev:
Det var förmodligen "Bire" du pratade med (skallig kille).

Vill du har kontakt med honom så kan jag be honom maila dig.

Då var det säkert "Bire" jag pratade med ja :) Du behöver dock inte be honom kontakta mig.

Eftersom att ingen visst hade nån hjälp att komma med så får jag väl helt enkelt bara maila dom och höra vad dom säger.

Du ska ju defenitivt fråga vad bilderna ska användas till och därefter ta ställning till ev betalning.

Jag tycker många av bilderna håller bra klass, dvs ska betalas för.

Har inget vettigt att bidra med till diskussionen, utan tänkte bara säga att jag tycker det var riktigt snygga bilder för att vara tagen av en som inte är van att plåta konserter!

Jag ser och lär.

Nej, det var inte mig (Den skallige killen) som du pratade med för jag låg hemma & sussade i Falun den kvällen, däremot var det jag som nyss besvarade ditt mail! :)

& Ja, det var grymt bra bilder!

Tack tack för berömmet! Hur kul som helst att höra. :)

Jag fick dock inget för mina bilder den här gången men det var väl värt ett försök. Roligt att fotografera konsert också, lär bli fler gånger.

Fanns en del sköna bilder med i samlingen där ja.

Världen är rätt liten, speciellt i foto-sverige.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar