Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fota Skidåkning, bygga sitt eget "hardcase" ?

Produkter
(logga in för att koppla)

Proexposure

Aktiv medlem
Hej!

Nu är det kalrt att jag ska upp till fjällen med några polare under vintern och jag har alltid velat ta snygga bilder av skidåkare som flyger ut över feta hopp eller railar osv. Nu känns det som att man får ta chansen man får och vill ha lite både foto och utrsuningstips!

1. Jag har en 40D med ett objektiv i kitstorlek på kameran.
Jag vill förallt i världen inte pajja kameran när jag är där och funderar då på att bygga mig en "låda" som omsluter en lowepro midjeväska som bara har plats för kameran. Den hade jag sedan haft i en större och bekväm ryggsäck. Låter det som en smart idé att använda sig av MDF skiva på ca 1.5 cm tjocklek att bygga denna låda av? Den ska vara överdimensionerad så att jag inte på något sätt kan skada kameran.

2. Jag hade tänkt dra ut i backarna under kvällsåkningen och ställa fram en remote blixt under hoppet så att jag kan få bilder liknande denna: http://images2.bilddagboken.se/45/_...f75392e6ff3efe0ae2278eefe641046b8db44a1a5.jpg

Eller behöver man mer än en remote blixt för att få det såhär snyggt? och hur kraftiga måste dom vara? Några speciella inställnignar man ska ha :) Alla tips som kan va nödvändiga att ha på kallare breddgrader vill jag ha :)

Mvh

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar