Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fota produkter åt ett Gym? Ge mig tips! :)

Produkter
(logga in för att koppla)

Kristofer86

Aktiv medlem
Hej! Inte helt hundra på att jag lägger det här inlägget på rätt plats, men jag hittade inget mer passande.

Jag har fått i uppdrag av ett Gym att fota kosttillskottsprodukter, det ska vara vit bakgrund och det enda tipset jag fått är att titta runt på andra sidor som "proteinfabiken.se" eller "gymgrossisten.se", som då har likanden produkter där de också använder sig av vit bakgrund.

Vad jag kommit fram till är att det bästa för min del är att bygga mig en "softbox" i papp? Och skära ut sidorna och ersätta dom med vitt papper för att ljuset ska komma in.

Eftersom jag fotar i RAW så borde vitbalansen inte vara nått problem att ändra i efterhand.

Har ni några tips att ge mig när det gäller att lägga på effekter i efterhand i Photoshop? Skuggor? Glans?


Kamerautrustningen jag hade tänkt klara mig med är min EOS 7D + EF 50mm f/1,8 + Stativ
 
Testa att kolla på youtube. Sök på "product photography" eller liknande. Det finns massor med bra tips på ämnet! Både med enkel resp lite större utrustning.

/ Kalle
 
Tack, hittade faktiskt flera youtube-klipp som beskrev det bra, så tack för den iden!

Har även titat en del på ljustält och det behöver ju inte bli så dyrt trots allt, så frågan är om man inte ska köpa ett sånt.

Tack för tipsen!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.