Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fota på Irland

Produkter
(logga in för att koppla)

Morjas

Aktiv medlem
Hej
Åker i början av september till Irland, beställt ett packe Fuji Reala, men funderar på om vädret kan bli för dåligt för att man ska kunna ta några bilder pga ljuset med 100 ASA. Har inget stativ med mig. Någon som rekomendera rnågon annan film på Irland och går Fuji reala att pusha till 400?

irlandväder

Tjo Tobias!
Ja irland är väl inte känt för sitt bästa väder. mina 6första veckor här i belfast (Nordirland iofs) var konstant regn. Men senaste tiden har det varit fint. Om det är uppehåll så är det ungefär som hemma i sverige då det kommer till hur ljust det är.

Är det något speciellt du ska fotografera? I värsta fall så kan du alltid köpa ett billigt stativ när du kommer ner om det visar sig att du behöver det?

Lycka till, och om du har vägarna upp till belfast så är det bara att hojta till så tar vi en öl eller 24 :)

OK, ngn annan film so0m rekmenderas ? Någon som vet hur många steg man kan pusha fuji reala ?Kommer fota allt ifrån landskap till dokumentärt.

Realan är en bra film.

Men en annan sak som inte har med foto att göra. Om du ska åka till Dublin kan jag rekommendera att därifrån ta den guidade turen med "PaddyWagon" ToR till Belfast. En heldagstur för ett par hundra som absolut är värd varenda minut.
Wicklow är ett himla fint landkap att åka runt och fota i också.

Nu har du säkert redan din resa planerad men om inte så...

trevlig resa!

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar