ANNONS
Annons

Fota på golftävling

Produkter
(logga in för att koppla)

cakon

Aktiv medlem
Har bokat biljett till Solheim Cup i september och har för avsikt att släpa med mig kameran. Frågan är om det är tillåtet att knäppa lite bilder där om man är diskret och bara fotar "off track" så att säga? VAd jag förstår så är det inte populärt att fota mitt i en sving eller något annat som kräver koncentration. Av någon anledning så är golfare och tennisspelare oerhört mycket mer känsliga än andra idrottsmän vad beträffar ljud i omgivningen.

Blir man utslängd om man släpar med sig kameran?

Det var fotoförbud på TPC Med Annika Sörenstam på Barsebäck för 2 år sedan. Satt stora skyltar vid ingången, och för en som stod bredvid mig kom det en vakt(??) och sa att han skulle stoppa undan kameran.

ta kontakt med dom och fråga.
Kansli
Eva-Lotta Strömlid
Växel: 08-622 15 00
Direkt: 08-622 15 96
[email protected]

Försäljning
Lars Granberg
Växel: 08-622 15 00
Mobil: 0703-727 200
[email protected]

Jörgen

Re: Re: Fota på golftävling

Robin Gyllander skrev:
Varför är dom så gnälliga?

Just för att det har med koncentration att göra. Jag är golfare så jag vet. Det är så otroligt irriterande när folk gör något som hörs precis innan slaget. Det är då golfare är som känsligast. Sekunderna innan. På stora tävlingar så drar dom alla över samma kam. Amatörer. Ljud på kompaktkameror, telefoner och allt annat man kan fota med ogillas.

Om du verkligen vill fota, testa med att ringa till pressansvarig och fråga efter ackreditering.

Jag ska fota på Scandinavian masters på Arlandastad i höst - dock för mitt jobb som också är sponsor.

Jag var på Solheim cup för några år sedan och då stog det stora skyltar om fotoförbud. Men efter att ha sett ett flertal med kamera på området så hämtade jag min i bilen, Det var inga problem, även om jag aldrig fick sådär väldigt bra bilder eftersom jag var väldigt försiktig med att inte störa, dvs jag fotade mest när spelarna gick förbi (Hade dessutom inte så bra prylar på den tiden). Tveksamt jag hade använt kameran om jag haft spegelreflex då (Mer högljuda).

Bilagor

• pict2673small.jpg
    pict2673small.jpg
    22.2 KB · Visningar: 440
Oftast så får man fota på inspelningsrundorna, dvs 1-2 dagar innan själva tävlingen börjar. Då brukar dom ha ProAm tävling och andra sponsor jippon. Men det är precis som vissa andra skriver, man får inte fota på golftävling pga proffsen blir störda av ljuden.

maerklund skrev:
Jag fotade på HP Open 2004 och på Scandinavian Masters 2005. Jag kanske ser dåligt men jag såg ingen förbudsinfo överhuvud taget. Ingen kom och sa till mej heller. Jag såg förstås till att ha ett vitt canonobjektiv på huset mesta tiden ...
Besöken resulterade i några av mina i mitt tycke bästa sportbilder:
http://www.fotosidan.se/gallery/view.htm?ID=51632
http://www.fotosidan.se/gallery/view.htm?ID=85557

/Peter

Tack peter! Golfbilder va precis det jag sökte. Vad hade du för brännvidd på gluggen/gluggarna?

Jag använde 70-200 på 1.6-crop-hus mestadels, se info på varje bild. På Scandinavian var det mer folk och större avstånd till spelarna så där åkte 1.4x konverten på rätt ofta. Jag hade med mej andra kortare brännvidder också men jag har inget minne av att jag faktiskt använde dem;-)
/Peter

maerklund skrev:
Jag använde 70-200 på 1.6-crop-hus mestadels, se info på varje bild. På Scandinavian var det mer folk och större avstånd till spelarna så där åkte 1.4x konverten på rätt ofta. Jag hade med mej andra kortare brännvidder också men jag har inget minne av att jag faktiskt använde dem;-)
/Peter

Tack än en gång. Kanske får införskaffa mig en konverter tills augusti. =) Otur!! =)=)=)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar