ANNONS
Annons

Fota med en finepix S9600

Produkter
(logga in för att koppla)

Mingan

Aktiv medlem
Hejsan alla..

Blev medlem idag här så jag hoppas jag hitta massa erfarenhet av andra här, jag är en amatörfotograf som har fått mer och mer intresse för fotografering.

Nu är det så här att jag har köpt mig en Fujifilm FinePix S9600 jag tycker den är underbar, men problemet nu är, jag vet inte så mkt med inställningar och sånt för att ta underbara bilder med den så är det någon själ som vet hur man gör enkla snabba/avancerade inställningar för att få den perfekta bilden ?? i´m all ears!

tack på förhand mvh Ricke (Mingan)

och sen kan jag passa på att fråga om det går byta solljus skyddet till en större på den.

här är två av korten jag har tagit inget superkort men det är väl alltid en början :)

Bilagor

• DSCF0482.jpg
    DSCF0482.jpg
    12.6 KB · Visningar: 158
  • DSCF0484.jpg
    DSCF0484.jpg
    9.9 KB · Visningar: 157
Använder själv S7000 och kan tänka mig att de är ganska lika i sin utformning även om din är en senare modell med allt det innebär.

Det första som jag minns är att all kringutrustning var ganska dyr, och jag valde själv att inte köpa på mig något, i form av blixtar, objektivförlägningar, motljuskydd osv
Varför?
Jo, efter något års användning insåg jag fördelen med en ritkigt systemkamera och alla dess fördelar.

Efter en något negativ inledning, skall vi nu gå till det positiva, vilket också är det som får mig att fortfarande använda kameran då och då.

Macroläget är oslagbart, eftersom ett bra macroobjektiv till Canon kostar mer än det smakar.
Kameran är smidig att ha med i alla lägen, den har ett bra zoomomfång, vilket gör att jag i princip alltid har den med när jag är "på språng" vet vet när den perfekta bilden dyker upp längs vägen.