Annons

Fota leksaker før internet sida

Produkter
(logga in för att koppla)

Karlssonede

Medlem
Har flyttat till Oslo, dærfør jag skriver på svenska med norskt tangentbord så detta ser knas ut.

anyhoo, Jag har fått uppdrag hær på jobbet (vi sæljer leksaker i butik och på internet) att fota leksaker som sedan ska visas på internet sidan.

Hur bør jag ta korten, jag anvænder eos 400, canon 50mm 1,8 och har en sigma extern blixt.

vad bør jag ha som bakrund, ska jag anvænda lampor(isf hur ska dom plaseras)

hmm vet inte om ni førstår frågan men hoppas iaf på bra svar som vanligt
tack før mig
//Niklas

Leta här på FS på "produktfoto" så får du en massa råd.

Många råd handlar om att skaffa en vit låda att fotografera i, t.ex. en tvättkorg från Ikea, och ha ordentligt med ljus,

Jag har själv annars lyckats hyggligt med enklast möjliga uppsättning: ett vitt stort papper som underlag och bakgrund, med dagsljus som belysning.

Per.

tack før det snabba svaret, har sett lite liknande løsningar på internet, verkar fungera bra, men kan vara så att det ær lite større produkter nu också såsom cyklar och mattor.

Kan vara så att jag får tillgång till att køpa en liten studio (billig), har sett ett par olika startpaket
(nu kanske det blev fel forum) men vad ska man ha.

Likaså objektivet, jag har testat canon 50mm 1,8 och ær jættenøjd med det nær jag fotat mænniskor, skulle det också gå bra att fota små och stora produkter med?

tror det var alla frågot før den hær gången.

Karlssonede skrev:
tack før det snabba svaret, har sett lite liknande løsningar på internet, verkar fungera bra, men kan vara så att det ær lite større produkter nu också såsom cyklar och mattor.

Kan vara så att jag får tillgång till att køpa en liten studio (billig), har sett ett par olika startpaket
(nu kanske det blev fel forum) men vad ska man ha.

Likaså objektivet, jag har testat canon 50mm 1,8 och ær jættenøjd med det nær jag fotat mænniskor, skulle det också gå bra att fota små och stora produkter med?

tror det var alla frågot før den hær gången.

Jo, cyklar och mattor kan vara svårt att få in i tvättkorgen!

Beträffande utrustning har jag inga erfarenheter, men de flesta brukar rekommendera http://www.kaffebrus.com/ , ring och prata med dem, vetja!

50:an är alldeles utmärkt, så länge bildvinkeln räcker, dvs hela cykeln får plats.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto