Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Fota industrilokal, blixt eller stativ?
- Trådstartare defuncta
- Start datum
casting
Aktiv medlem
Naturligtvis kan det finnas anledningar till det ena eller andra, men magkänslan säger mig stativ. Krävs inte så stor lokal för att blxten inte ska ljussätta hela lokalen. Och är det inga rörliga föremål i lokalen ser jag ingen anledning till något annat än stativ och dom slutartider som krävs.
Melker Humala
Aktiv medlem
Kameran på stativ på bästa ISO. Blixt går ju att använda ändå. Man kan dessutom använda slavtända blixtar för att lysa upp längre bort/in i lokalen.
M
M
perstromgren
Aktiv medlem
Om man ska fota en industrilokal, ska man använda blixt och höja iso eller blir det bättre med stativ?
Det måste nog också bero litet på syftet med bilden. Är den en ren konstprodukt eller ska den visa upp den nya fina fabriken i firmans kommande årsredovisning?
Per.
defuncta
Aktiv medlem
Det måste nog också bero litet på syftet med bilden. Är den en ren konstprodukt eller ska den visa upp den nya fina fabriken i firmans kommande årsredovisning?
Per.
"ska den visa upp den nya fina fabriken i firmans kommande årsredovisning" Det stämmer bäst.
Använde stativ och lång slutar tid, tyckte att resultatet blev bra.
mvh Christian
Mankan G
Aktiv medlem
Ofta bägge två. Det beror givetvis på hur motivet ser ut och användningsområdet för bilderna men rätt ofta går det inte att få en riktigt bra ljussättning i ett motiv av detta slag med en enda exponering utan att du behöver hjälpa till i vissa delar med extra ljus.
Men måste jag välja så blir det stativ.
Men måste jag välja så blir det stativ.