Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fota i den djupa djunglen !

Produkter
(logga in för att koppla)

Sidni

Aktiv medlem
Har en liten fråga till. Ska vandra i den djupa Borneo djungeln och även bestiga Borneos högsta berg för att ta foto på soluppgången. Bara undrar vad man ska tänka på när man fotar i djunglen. Det kommer ju ner så lite solljus. Sen så blir det ofta ett onaturligt ljus om man använder blixen och den räker ju inte så långt. Vad bör man tänka på får att få bilden så bra som möjligt ? Har en digitalkamera med mycket inställningsmöjligheter (Olympus C50505). Hmm vet någon hur den fuktiga miljön påverkar kameran ?

/Sandra

Lite tips

Hej!
Jag ska åka till Borneo i mars och lade ut en fråga för någon vecka sen. De tips jag fick var i stort : Stativ ( har inhandlat ett enbensstativ på Claes Ohlsson, tar lite plats i packningen), Ha med snabb film ( har köpt 10 rullar 400 iso film och 10 rullar 200 iso) . Dessutom har jag digitalkamera så på min resa kommer det att bli både analogt och kanske tusen bilder digitalt.
Sök på Borneo så får du upp tipsen jag fick.
Åker du på egen hand eller är det organiserad resa? Vi åker med Ving på deras kompletta resa med sju dagars rundresa med Wildlife Expedition.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar