Obbe89
Aktiv medlem
Blev frågad av min chef där jag jobbar lite ibland om jag ville ta bilder på deras bageri. Dels produktbilder, men också lite från tillverkningen. Jag skulle behöva lite tips på prissättning med lite motivering. Läste någon som tog 200 kr / produkt, men det var generiska bilder, så alla såg "lika dana ut". De vill ha mer estetiska bilder men någon som jobbar i bakgrunden, etc. Vad är rimligt? Ska man ta betalt per bild eller per timme?
Sen undrar jag om jag kunde få lite snabbtips på ljussättning. (Vet att det inte hör hemma här egentligen) Tänkte att lönen skulle i alla fall täcka delar av vad jag behöver köpa in i ljus-väg. Har en Speedlite 430EX II med radiosändare. Det här är vad jag tänkte köpa, låter det vettigt? Något annat som bör prioriteras?
* En till radiosändare. (Blixt kommer jag antingen ta en gammal eller låna en polares Speedlite)
* 2 st Softbox till speedlites, inklusive stativ.
* Reflexskärm
Har ni andra tips får ni gärna säga till!
Sen undrar jag om jag kunde få lite snabbtips på ljussättning. (Vet att det inte hör hemma här egentligen) Tänkte att lönen skulle i alla fall täcka delar av vad jag behöver köpa in i ljus-väg. Har en Speedlite 430EX II med radiosändare. Det här är vad jag tänkte köpa, låter det vettigt? Något annat som bör prioriteras?
* En till radiosändare. (Blixt kommer jag antingen ta en gammal eller låna en polares Speedlite)
* 2 st Softbox till speedlites, inklusive stativ.
* Reflexskärm
Har ni andra tips får ni gärna säga till!