Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Fota en grupp
- Trådstartare Rickrock
- Start datum
Hoffie
Aktiv medlem
Scott Kelby har ett bra tips för att undvika att någon ska blinka i fotoögonblicket. Be alla blunda och säg att du ska göra en nedräkning och att dom på "1" ska öppna ögonen, så knäpper du bilden på "0".
3...2...1(ögonen öppnas)...0(du knäpper bilden).
Har inte provat detta själv, men det ska enligt Kelby vara vattentätt.
Inte riktigt vad du efterfrågade, men kan ju vara bra om alla har öppna ögon om du får till den där pangbilden!
3...2...1(ögonen öppnas)...0(du knäpper bilden).
Har inte provat detta själv, men det ska enligt Kelby vara vattentätt.
Inte riktigt vad du efterfrågade, men kan ju vara bra om alla har öppna ögon om du får till den där pangbilden!
iBoat
Aktiv medlem
Jag ska fota en hel grupp om ca 50 studenter imorgon och undrar om ni kan ge mig lite tips på hur jag ska göra en snygg lite annorlunda bild? Alla råd och erfarenheter är välkomna!
Med så många människor i en grupp är det nästan omöjligt att få alla att titta i kameran eller ha ett fördelaktigt uttryck. Ett bra sätt att råda bot på detta är att:
• Ha kameran på stativ
• Ta en massa bilder, kanske uppemot 20-30 st
• i Photoshop, välj "läs in bilder i stapel" (edit/script/load files into stack)
• Markera alla lager och kör "Auto Align Layers" (under Edit)
Gör en lagermask för varje lager, därefter är det bara att måla över de sämre ansiktena, alt måla över de dåliga.
Kanske inte vad du efterfrågade, men min erfarenhet vid stora gruppfoton är att många blir besvikna om de blundar eller har "ful" min etc.
Rickrock
Medlem
Det blev rätt bra. Jag bad alla peka åt samma håll och sen tog jag många bilder. I efterarbetet gjorde jag om den till svartvitt och fixade med kontrast osv. Sen klonade jag in folk lite överallt så bilden är full ända ut i kanterna.
Fick med kungen och king kong också.
Bilden finns att beskåda på http://www.preklin.com/cms/info/
Tusen tack för tipsen!
Rickard
Fick med kungen och king kong också.
Bilden finns att beskåda på http://www.preklin.com/cms/info/
Tusen tack för tipsen!
Rickard