Annons

Fota barn och djur, samtidigt??

Produkter
(logga in för att koppla)

Jocce

Aktiv medlem
Jepps, skall ge mig på en riktig utmaning, min syrras kille fyller 30 i sommar, och syrran undrade om jag ville fota deras barn, och hundar, tillsammans.

Plåtningen är tänkt att ske utomhus, i befintligt ljus (eventuellt upplättningsblixt).

Det är en nu 7 veckor gammal bebis, en sprallig 14 månaders unge, en liten kvick och ettrig dvärgpincher samt en bångstyrig Doberman!

Så, nu behöver jag lite tips om dels det tekniska, hur få det bra med befintligt ljus etc, vilken glugg (se min kameraväska) etc.

Behöver även tips om hur man skall ställa/sätta dem för att det skall se bra ut, vad bör man tänka på i bakgrunden, och sist men inte minst, hur får man dem alla att vara stilla samtidigt?


/Jocce
 
Det låter ju kul! Mitt tips: Ställ dem inte alls. Var med dem, umgås och låt kameran jobba flitigt. Ett ordentligt minneskort och serietagning skulle jag också föredra.
 
Hundar är lättare att fånga bra på kort om någon är med som de lyssnar bra på. Denna person kan då locka med roliga saker och/eller sätta dem där du vill ha dem. Om man lockar hundarna att titta på något spännande brukar de se intresserade och pigga ut, vilket ger snygga kort.
 
Bibi skrev:
Det låter ju kul! Mitt tips: Ställ dem inte alls. Var med dem, umgås och låt kameran jobba flitigt. Ett ordentligt minneskort och serietagning skulle jag också föredra.

Min syster vill ha dem "poserande" tillsammans, svårt o få med dem allihopa om man leker med dem.


/Jocce
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.