Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Fota årstider
- Trådstartare humbug
- Start datum
ThomasRaden
Avslutat medlemskap
Samma utsikt spridd över olika årstider kan vara kul att prova. Har en punkt i köket mot balkongen mot en park utanför där jag brukar ställa kameran och ta en bild två-tre gånger i månaden. Dessutom kan man leka med att filma små snuttar ett par gånger i månaden och klippa ihop det hela till en film.
Svårast är att få jämn ljussättning mellan årstiderna.
Svårast är att få jämn ljussättning mellan årstiderna.
aceeo
Aktiv medlem
humbug skrev:
Jag undrar om nån av er har erfarenheter av att fotografera samma objekt under en längre tid. Typ samma plats varje dag under ett år. Eller varje timme under ett dygn t.ex.
/J
Båda ideerna har jag funderat på, det sistnämnda kommer jag att göra till sommaren(ljusare), och på en av stadens centrala parkbänker, fota människorna som rör sig där, möjligen även uteserveringarna på sommaren hade varit intressant, från folktom morgon till fullsatt kväll.
Samma plats under längre tid har jag börjat med, då vi håller på att få ett nytt polishus har detta blivit en naturlig start, och bildserien från detta kommer att läggas upp på FS så snart huset är färdigbyggt
// Anders
fargo1000
Aktiv medlem
Visst, jag håller på med en sådan serie men det kommer att ta tid beroende på att platsen ligger 25 mil hem ifrån. har egentligen bara viner bilden kvar men det får ta den tid det tar.
Kan konstatera att det kommer bli svårt att få till VILKA bilder jag ska använda som dom slutlig eftersom det blivit ett hundratalbilder på vår sommar och höst.
Tror att om man ska göra en sådan serie så är det nog bra att ha nära till för att tex få 4 ultimata blder....
/Olle
Kan konstatera att det kommer bli svårt att få till VILKA bilder jag ska använda som dom slutlig eftersom det blivit ett hundratalbilder på vår sommar och höst.
Tror att om man ska göra en sådan serie så är det nog bra att ha nära till för att tex få 4 ultimata blder....
/Olle
bull
Aktiv medlem
Jag är ute på djurgården och plåtar titt som tätt och har då tagit den här serien, med oika kameror,och utan riktig koll på brännvidd och perpektiv.
http://www.fotosidan.se/gallery/view.htm?ID=7352
http://www.fotosidan.se/gallery/view.htm?ID=7352