Annons

Forum Pentax objektiv?

Produkter
(logga in för att koppla)

kenny_lex

Avslutat medlemskap
Detta kanske är en fråga för fotosidan.se delen, men jag ställer den här då den kan ha ett svar som jag är för blind för att se.

Men de flesta kamera modeller som har en egen forumdel här på forumet har även en forum del för objektiv; t.ex "Canonkameror" och "Canonobjektiv". Men för pentax heter det bara "Pentax" och det finns ingen avdelning för "Pentaxobjektiv".

Är detta mobbning :) eller finns det någon annan förklaring till varför "Pentax(kameror)" inte har ett eget objektiv forum?

Jag har för mig att det fanns för några år sedan, men det var alldeles för få inlägg. Det är ju bara att kolla på Pentax forum idag. Kommer det in en eller två trådar i veckan gällande objektiv? Men med framgångarna Pentax har just nu så kanske det kan bli mer om några år.

Att forum tas bort av bristande populäritet tror jag inte på, för då skulle även delen "Bildforum: Bildlära" och "Barn" tas bort då dessa fått mucket få inlägg. Nu har det dock vart sju objektiv frågor för Pentax denna månad, det tycker jag får räknas som bra för en sida så som Fotosidan då flera andra forumdelar här som sagt får mindre frågor än så per månad.

Sedam måste jag säga en sak, att det är färre användare behöver inte betyda att det är dåligt med fler forumdelar, dessa forumdelar gör man för att det skall bli bättre organiserat, för nu borde egentligen frågor om Pentax/Samsung objektiv ligga på "Övriga tillverkare objektiv" om man skall vara noga, och det är lite jobbigt att gå igenom en hel Pentaxtråd för att se vad för objektivfrågor som har ställts ;-)

Ja lite konstigt att vi pentaxare inte har en egen objektivdel. Om nu en sådan forumdel inte får så många inlägg, vad gör det, knappast så att det tar onödigt med plats.

Fast en forumdel med väldigt låg aktivitet självdör oftast. Få inlägg ger få besökare som ger få svar vilket ger få inlägg osv. osv.

Men kanske Pentax är så bra att dom inte behöver en massa utrymme i klagomål och övriga åsikter.Titta bara på säljforum,vilka kamera ägare byter och säljer ut mest-jo i särklass Canons!

walter-g skrev:
Men kanske Pentax är så bra att dom inte behöver en massa utrymme i klagomål och övriga åsikter.Titta bara på säljforum,vilka kamera ägare byter och säljer ut mest-jo i särklass Canons!
Ja just, så kanske det ligger till :)

Men jag tänkte mer på att Pentax har ju en hel uppsjö med äldre objektiv som man kan använda och det kan ju finnas ju en hel del annat än problem att diskutera.

Är det bara jag som tycker att fotosidan har på tok för många forum? Man hittar ju aldrig tillbaka till trådar för det finns ju 17 olika ställen de skulle kunna ligga på. I mina ögon är ett större generellt forum roligare.

Jag tycker inte det är för mycket och att kategoriuppdelningen gör det lättare att hitta det man söker eller vill diskutera. En grupp för Pentax/Samsung objektiv tror jag inte skulle vara så förvirrade eller göra det svårare att hitta nått då den ganska exakt säger vad den gruppen kan innehålla.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar