Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Formel 1

Produkter
(logga in för att koppla)

danneman

Aktiv medlem
Halloj!

Någon som har erfarenheter från formel 1?
Berätta gärna om lämpliga platser och ifall man skall satsa på lite dyrare numrerade sittplatser eller välja en friare ståplats. Antar att det är alldeles för stort för att gå runt och reka en massa olika fotoställen!

Är det idé att släpa med sig hela arsenalen av fotogrejer? Kommer man överhuvudtaget någonvart med 400mm f/5.6?

Kan man räkna med att få lite skoj bilder runtikring ifall man är på plats i god tid? Har hört att det är hårda restriktioner kring depåområdet jämfört med t.ex. motorcykeltävlingar. Vore ju kul att ta lite miljöbilder och även få med en eller annan "paraply-tjej". ;-)

Tipsa gärna om lämpliga GP's att besöka! Har funderat på Hungaroring eller Monza.

Hmmm, nu gör jag dig säkert väääldigt besviken eftersom jag inte har något direkt svar eller tips att komma med:)....

Den ide som ni presenterar låter både spännande och lite utmanande!
När det gäller utrustningen så skulle jag vilja slå ett slag för en busenkel kombination av två "täckande" zoomar och färgstark film därtill.
Ett snabbt hus med fin AF + 28-135 IS + 100-400 IS (ev 400 5,6).

Detta täcker ,,tror jag,, ganksa fint men det är ju klart att det hela handlar om er position såklart... Att det kan räcka med en 400,a i telet är jag ganska övertygad om! Standardzoomen tror jag kommer till sin rätt för att fotografera över banan och läktarplatserna,,,,
men visst klarar man sig säkert bra med ett fast 400 och ett fast 50,,smaksak,vanesak och utifrån personliga färdigheter,,,,,,,,

Lycka till!/Mvh Niclas.

malaysia är bra !

försök komma til ferrari fabriken i italien.

Men att komma in på depån är svårt och dyrt.
Lyckas du, Grattis, men ha inga alltför höga förhoppningar.

tror du klarar dig med ett 400 om du ser till att få plats långt fram, snabb film är väl en självklarhhet om du vill ha skarp bild på dessa bilar. se till att du tränar panorering vid en motorväg eller liknande innan, så kan du få kanonbilder !!!

Lycka till

Har man weekendbiljett brukar tillträde ges till depån på tordagen. Detta har gällt i Spanien(Barcelona) och kommer att gälla i Tyskland(Hockenheim) vad jag vet. Säkert på fler ställen.

På flertalet banor öppnar man grindarna direkt efter loppet så folket kommer i närheten av depån.

Även senare på dagen eller nästkommande dag kan bjuda på fototillfällen i depån.

Jag har varit på sex tävlingar (Hockenheim och A1-Ring), så jag anser mig ha lite erfarenhet av F1-besökande. Kontakta mig vid frågor.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar