Annons

-for the nikon-fanboys only!

Produkter
(logga in för att koppla)

Nitobert

Aktiv medlem
-startar en ganska meningslös Nikon Fanboys-only tråd..
-vad är ditt dreamteam?
-och varför?

mitt är:
D700 med MB10, den är rumphuggen utan!
Nikkor 24-70:2,8 AF-S: den är bara bäst, AMEN!!!!
jag älskar att D700 har inbyggd blixt, det har räddat mer än en medioker bild för mig, men den mår så bra med en SB-900

-men ska jag gå OLD-SCHOOL, så blir det min salig Nikon FA, med med motor och den Gamble 35:an
-den har jag tagit mången undermålig bild med, men det berodde på SBS...

D3s + 24-70/2,8 + SB900

Även om jag inte själv äger en sådan så ser mitt Dreamteam ut så här:

D3s - då den är underbar i handen, oöverträffade ISO, snabb
24-70/2,8G AF-S - då den är skarp och tung
SB-900 - lättmanövrerad med mycket ljus

Allt detta väger en del och det ger ytterligare stabilitet i mina klumpiga händer, att sedan kamerahuset lämpar sig för Da Grip är ju med mitt vänsteröga en kombo som är svårslagen.

14-24

D3 (som jag har) + 14-24 (som jag inte har).
Tyngden i kombination med greppvänligheten på D3 passar mig utmärkt + att den "sitter ihop". Jag har haft en D700 + MB-10, men stod alltid och kollade att MB-10:an satt fast ordentligt. Det gjorde den, men det hela blev till ett tics.
14-24 har jag några gånger fått låna av generösa och medkännande kamrater - så underbart rolig att bara gå omkring och leka med!
Skulle någon kasta en 3x efter mig så kommer jag troligen att plocka upp den ;-)

Senast ändrad:
for the nikon - fanboys only !

Nikon F6 - 28 -mm .Fantastisk -ANALOG - Klassiker .Slitvarg som klarar både regn och snö . Tillräcklig vidvinkel för de flesta motiv .Mitt EX -knivskarpt . Min -60 mm MICKRO -NICKOR .En optik som jag inte kann vara utan . Hälsningar Krillan 54 .

D700 tar EXAKT samma bilder som D3
Vad är då stora grejen med D3? Som kostar antal miljoner mycket mer?

Den har lite bättre ISO. ;)
Har funderat på en D3s, om det är att "Den har lite bättre ISO" jämfört med D700, vad är då stora grejen med D3s? Som kostar antal miljoner mycket mer?

Vad sägs att jag lägger pengar på en D700, kör med högre ISO (riskera lite mer brus) och därefter bara lägger lite tid på något bra brusredusering program? Kan det vara smartare? Mer ekonomiskt?

D3s har i och för sig filmning, så även min HD videokamera, så inte ens där vet jag riktigt om D3s är värd att lägga pengar på. I dagsläget.

Vad är då stora grejen med D3? Som kostar antal miljoner mycket mer?

Har funderat på en D3s, om det är att "Den har lite bättre ISO" jämfört med D700, vad är då stora grejen med D3s? Som kostar antal miljoner mycket mer?

Vad sägs att jag lägger pengar på en D700, kör med högre ISO (riskera lite mer brus) och därefter bara lägger lite tid på något bra brusredusering program? Kan det vara smartare? Mer ekonomiskt?

D3s har i och för sig filmning, så även min HD videokamera, så inte ens där vet jag riktigt om D3s är värd att lägga pengar på. I dagsläget.

Bättre hus rent allmänt (eller aa, jag tycker inte större är bättre, men det är ju tåligare o så iaf).

För mig är mitt dreamteam en FX-sensor i ett D90-hus (fast D700an får duga sålänge), Sigmas 20/1.8, Samyangs 35/1.4 och Samyangs 85/1.4. Vettefan om jag nånsin skulle behöva mer än det egentligen. Eventuellt att man uppar till af-objektiv, men dom blir ju ännu större då. ;\

Jag tror faktiskt att jag har det. En kombination av rimligt format, crop-faktor och ISO-prestanda.

D300s, Tamron 17-50/2,8 (kunde lika gärna varit Sigma men original är för stor) och 70-300 VR

En D700 hade varit trevlig men är lite för stor och gör om ett 300 till ett 200 i jämförelse. En D3x hade varit ännu trevligare men den är alldeles för stor. Motsvarande objektiv till FX hade också blivit alldeles för stora och tunga även om de hade varit bättre totalt sett.

Jag är faktiskt nöjd!!

Våga vägra Digitalt

Kom med något vettigt och gnäll inte på digitalt hela tiden....

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar