Annons

Folkuniversitet

Produkter
(logga in för att koppla)

LindaJ

Medlem
Jag planerar att läsa folkuniversitetets grundkurs i foto på heltid här i göteborg med början nu i september. Problemet är att den kostar 17000! Något som jag är beredd att lägga på en utbildning om den är bra, men jag börjar få lite kalla fötter nu precis innan: tänk om den inte är det.

Är det någon här på forumet som har någon erfarenhet av den? Ska jag eller inte.

Jag har inga andra planer till hösten mer än ABFs foto kurs som jag gick förra terminen och inte gav supermycket.

Tacksam för råd.
Linda

Jag tar upp ett gammalt ämne. Jag funderar på att gå en kurs på folkuniversitetet i Lund eller Malmö. Jag är intresserad av kvällskurser eftersom jag jobbar heltid.

Det finns bl.a. en kurs som heter Foto I som är en grundkurs i fotografi.
Har jag som kommer att äga en digitalkamera inom kort någon användning av denna kurs?. Det är ju till för vanliga analoga kameror egentligen och innehåller moment som framkallning, mörkrumslab, osv. Dessutom vill dom att man har med sig en systemkamera. Dimage A1 kan man visserligen klassa som systemkamera men den är ju digital och med en sån så blir det svårt att framkalla foto i ett mörkrum med =) Kostar 1500:- för 7 veckor

Sedan finns det en kurs som heter Digital fotografi som är vad den heter. Kvällskurs på 7 veckor. kostar 1500:-

Vad ska man välja och kan man förvänta sig att lära sig något som man har nytta av om man vill gå en längre kurs eller utbildning längre fram?

Jag gick kursen Foto 1 på Folkuniversitetet i Stockholm för ett par år sedan. Det var en hel del mörkrum (teori + mörkrumstid) i kursen (minst 60%) men även en hel del teori.

Jag tror du gör bättre i att gå Digitalfoto-kursen om du inte tänkt skaffa dig en analog kamera..

/henrik

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar