Kristin E.
Medlem
Jag skulle gärna ha några kloka synpunkter från er som har erfarenhet av detta märke och av vidvinkel. Igår köpte jag det här objektivet (Tokina 12-24/4) och har nu provat att ta en del bilder. Kameran är Canon 40D. Men de blir gryniga med dålig skärpa. Till saken hör att jag inte har fotat med vidvinkel tidigare så kanske gör jag något fel? Innan köpet lusläste jag forumdiskussioner och omdömen på både svenska och spanska sidor och den här gluggen fick väldigt bra kritik bl a just för skärpan!
Jag bifogar en testbild. Fokus här är tänkt att ligga mitt i vasen med det blå-gröna mönstret. Gick inget bra. Ser ni hur grynig bilden är? När jag tar upp den till 100% syns det väldigt tydligt. ISO är 125 och jag hade autofokus aktiverat på objektivet.
Tar tacksamt emot problemanalyser och råd!
Varma hälsningar,
Kristin
Jag bifogar en testbild. Fokus här är tänkt att ligga mitt i vasen med det blå-gröna mönstret. Gick inget bra. Ser ni hur grynig bilden är? När jag tar upp den till 100% syns det väldigt tydligt. ISO är 125 och jag hade autofokus aktiverat på objektivet.
Tar tacksamt emot problemanalyser och råd!
Varma hälsningar,
Kristin