Annons

Flyttade trådar

Produkter
(logga in för att koppla)

Arleklint

Aktiv medlem
Om en tråd flyttas vore det bra om det på postarens profilsida inte angavs att tråden var postad i båda forumen.

Fast det blir nog så när vi flyttar en tråd och lämnar en redirect i det gamla forumet (så att det blir lättare att hitta till det nya stället).

Janne, i vilka situationer är det egentligen ett problem, förutom för forumvärdar som skall kolla om det är dubbelpostat?

elmfeldt skrev:
Fast det blir nog så när vi flyttar en tråd och lämnar en redirect i det gamla forumet (så att det blir lättare att hitta till det nya stället).

Ja, du har rätt. Redirecten finns ju där. Jag har bara min tekniska tankar om att saker skall vara "snygga"

Kanske hela tråden skulle flyttas och redirecten inte synas? Min finnas logiskt.

Det är en service att lämna kvar redirecten. Annars får vi mail om var trådar tagit vägen.

Jo jag fattar det. Jag är inte rabiat i detta, men min tanke var bara att man skulle slussas in i rätt tråd med automatik. Att logiken finns där utan att den syns.

Jo, men så skall det funka. Klickar du på en flyttad tråd så skall du redirectas automatiskt.

Om det funkar så, så skulle det hos en medlem som postat en tråd bara behöva stå angivet att han postat i en tråd. Även om den flyttats.

Det känns inte som det spelar någon roll, och jag tror att det är ytterst få som ens noterat att det skulle vara något fult i det hela och därför sätter vi inte upp detta på todo listan.

Christer är från en annan planet och löste det hela på tre nanosekunder. Fotosidan är numer i princip felfri.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto