Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Flytta bilderna från lightroom från PC till MAC

Produkter
(logga in för att koppla)

andreassofus

Aktiv medlem
Hej. Jag har precis köpt mig en imac och installerat Lightroom 5 på den. Innan så hade jag en PC och vil nu flytta över alla mina bilder och justeringar och allting. Någon som vet hur man gör det på smidigast och lättast sätt och kan förklara det på ett pedagogiskt sätt? :)

Jag antar att jag först måste lägga in alla mappar som finns i lightroom mappen. där har jag ju en undermapp som heter 2013 till exempel och i den finns ju massor mappar med raw bilder i sorterade efter datum.

Sen säkerhetskopierar jag ju den där LRcat mappen eller vad den nu heter. även nån annan mapp har jag för mig att jag har säkerhetskopierat. Men hur ska jag göra allt det här och exakt var ska jag lägga allt?

tacksam för hjälp :)

/andreas

tackar. skulle dock gärna vilja ha en guide på svenska då jag har svårt för datorer, och då blir det inte lättare med massa engelska fackliga termer :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar