Annons

Flytt mellan pooler

Produkter
(logga in för att koppla)

pcblocket

Aktiv medlem
Hej! JAg kan inte flytta bilder mellan pooler. Är det inte meningen att man ska kunna, eller har jag gjort fel?

Om jag har en bild som jag lagt i mjukstart, som visar sig vara trevlig. Så jag vill utsätta den för en annan bedömning, måste jag då ta bort den och lägga in på nytt? Då försvinner ju kommentarer och sånt.

Som det är just nu har jag en sådan bild och har (lyckats) fått bort den ur poolen. Jag kan dessvärre inte lägga in den i en ny. Då kommer ett meddelande som säger att den redan finns i en pool... konstigt. Om någon undrar vilken så är det en naturbild från Ramberg i Lofoten.

Båda de fall du beskriver har tyvärr utnyttjats av vissa för att "puffa" upp bilder så att de återigen dyker upp över de senast inlagda i poolen/en annan pool. Så vi fick stänga av de funktionerna för att det skulle bli mer rättvist.

Så, har man nu fått lite kommentarer i Mjukstart - ja då får man ta till sig de kommentarerna och gå ut och plåta en ny bild. Kanske blir den ännu bättre och man har utvecklat sig.

Får jag tid någon gång skall jag fixa så man kan flytta en bild, men då kommer den behålla sin inlagd-tid, dvs den kommer inte upp bland de nyinlagda.

Tjenare! Tack för svar. Det tror jag säkert, finns det ett sätt att utnyttja funktioner på så gör någon enstaka så. Jag förstår dock helt ert syfte att stänga av funktionen för att göra det mer säkert, i rättvishetssyfte.

I mitt fall var det ett försök att se om samma bild "håller måttet" i en "högre" bildpool. Istället blev bilden bestraffad med att bli pool-lös, alltså att jag inte kan flytta tillbaka den eller ens kommentera de bildkommentarer jag fått. Den är så att säga permanent pool-lös :/. Visst kan jag gå ut att plåta en ny bild med högre kvalité, om det jag fotat ligger runt hörnet och inte är årstidsberoende! Än värre 150 mil hemifrån å bara kan ses en enstaka timme på dygnet de (i värsta fall) få dagar på året vyn kan återskapas :)

Det berör mig inte om den behåller sin inlagd-tid, bara jag slipper ha den i ett tillstånd där den är förvägrad alla pooler, ens den pool den en gång varit i :/..

clindh skrev:
Båda de fall du beskriver har tyvärr utnyttjats av vissa för att "puffa" upp bilder så att de återigen dyker upp över de senast inlagda i poolen/en annan pool. Så vi fick stänga av de funktionerna för att det skulle bli mer rättvist.

Så, har man nu fått lite kommentarer i Mjukstart - ja då får man ta till sig de kommentarerna och gå ut och plåta en ny bild. Kanske blir den ännu bättre och man har utvecklat sig.

Får jag tid någon gång skall jag fixa så man kan flytta en bild, men då kommer den behålla sin inlagd-tid, dvs den kommer inte upp bland de nyinlagda.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto