Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Flygfota stor tävling !!Bråttom!!

Produkter
(logga in för att koppla)

PerElo

Ny medlem
Hejsan!
Jag har fått mitt första och största uppdrag av en kund. Dom vill att jag ska fota en tävling, dom vill ha startbilder samt tätstrid och målgång. Efter det så vill dom ha lite miljöbilder på resterande motionärer.

Jag flyger modellhelikopter med kamera monterad i ett styrbart stativ och videolänk ner till min operatör.

Prislistan som jag hittat är från SFF's hemsida och det rekommenderade prset är 1475:-/tim för mig och 475:-/tim för min kameraoperatör plus 25% för att det är helg. Min tanke var att "bjuda på" min operatörs timmar och sänka helgavodet till 15% på timpriset då detta är mitt första stora jobb. Låter det rimligt? Det är SFF's lägsta rekommenderade priser som jag gått efter.

Sen pratade dom om att köpa rättigheterna till bilderna av mig, hur funkar det? Enligt SFF så ska man ta ut ett högre timpris om bilderna ska tillfalla kunden efter avslutat jobb.

Mvh Per

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar