Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Flexibel avskärmning i studion

Produkter
(logga in för att koppla)

danneman

Aktiv medlem
Spånar lite på det här med avskärmning i hemmastudion. Jag har sett länkar till Rusta i gamla trådar men de fungerar inte längre. Jag förstod att de hade något teleskoperande rör som kan spännas upp mellan golv och tak.

Skulle inte det kunna vara smidigt med två sådana plus en liknande bom med teleskopfunktion. Då kan man placera ut på valfritt sätt, fästa upp som en ribba emellan och hänga upp önskat tyg.

Har ni sett liknande prylar på sistonde så tipsa på en gång! :) Behövs väl nå'n smidig klämma ochså för att fästa upp bommen mellan de två pelarrören.

Eventuellt kanske någon typ av gardinstång kan bli en bra ribba. Fast de är väl gärna på gränsen till dyra. Kirch-stång eller vad de heter är tänkbara som ställbara ribbor. Eftersom de är platta kanske en stark limklämma duger för att fästa upp dem.

Det är alltså en stång som kan expanderas mellan golv och tak du är ute efter? Det som omedelbart slår mig är att teleskopiska moppskaft borde vara perfekta. Sannolikt går det att sätta ihop flera skaft i rad med den tjocka mot den tunna delen så att säga. Sådana skaft finns på Obs, Rusta mm.

Duschdrapperistång, att spänna mellan väggar eller tak och golv. Häng tyyget över stången och fäst med klämmor, eller använd öljetter.

Belysningsstativ för halogenlampor bör kunna användas. Brukar kunna hissas högt och vara stabila, samt lägga ett rör som kan expanderas mellan dem.

Hej Dan
Vi använder dessa på jobb när vi ska skärma av
delar av en lokal för att inte smutsa ner allt
förmycket. Tyvärr är dessa ganska dyra, ca 1200kr
ex.moms för en som tar 1,7-2,6m höjd. Men du kanske jag göra någon liknande själv.
http://www.leifarvidsson.se/

thomas

Bilagor

• la skärmvägg.jpg
    la skärmvägg.jpg
    24.7 KB · Visningar: 1,093
Faktiskt bra alternativ till andra fonder.
Man kan ju fotografera mot den! Om man har plats nog att ha den ca 0,5 meter från väggen.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar