Annons

Flera låtar i ett Lightroom-bildspel

Produkter
(logga in för att koppla)

benganj

Aktiv medlem
Har gjort bildspel i Lightroom 3 på Mac och det verkar som om man bara kan lägga in en musik-fil i bildspelen. Om man vill lägga in flera låtar efter varann i ett bildspel, hur gör man då enklast?. T ex, om man gör bildspelet till en video-fil. Finns det då något enkelt program att använda för att lägga på musik?

För LR-bildspel kan man ju alltid tillverka en tillräckligt lång ljudfil (t.ex. med flera låtar) innan den läggs in i LR. Jag har inte provat det själv.

För LR-bildspel kan man ju alltid tillverka en tillräckligt lång ljudfil (t.ex. med flera låtar) innan den läggs in i LR. Jag har inte provat det själv.

Bra förslag! Har någon tips på vad man kan använda för program för att klippa och klistra och tona upp och ner mp3-filer?

Audacity är gratis och har fungerat när jag har behövt göra simplare saker..

tänk dock på att du måste installera en codec för mp3, finns dock både codec och instruktioner på hemsidan..

Tack för förslag. Det visade sig till slut att jag hade ett program som heter iMovie som kunde användas till att redigera musik till videofilen med bildspel från Lightroom.

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto