Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Flera filmer i en fil - D90?

Produkter
(logga in för att koppla)

colore

Ny medlem
När jag filmar med min Nikon D90 blir det en ny fil varje gång jag pausar. Går det att göra så det sparas i samma fil som en lång film istället?

Just denna biten är tämligen simpel i både Windows (Windows Live Movie Maker) och OS/X (iMovie) och bägge har gratisprogramvaror för att göra det. Annars fixar även Nikons egna gratisprogramvara View NX2 det.

/Karl

Tack för svaren!

Jag laddade ner Movie maker och då ser jag alla filerna som småbilder och kan spela upp dem som en film men själva filmen blir bara svart. Konstigt då de små bilderna visas, annars kunde jag tänkt mig att filformatet inte stöds. Vad kan det bero på?

Finns det något bra gratisprogram för att klippa ihop filmer och ta bort/lägga på ljud?

Just denna biten är tämligen simpel i både Windows (Windows Live Movie Maker) och OS/X (iMovie) och bägge har gratisprogramvaror för att göra det. Annars fixar även Nikons egna gratisprogramvara View NX2 det.

/Karl

Tack för svaren!

Jag laddade ner Movie maker och då ser jag alla filerna som småbilder och kan spela upp dem som en film men själva filmen blir bara svart. Konstigt då de små bilderna visas, annars kunde jag tänkt mig att filformatet inte stöds. Vad kan det bero på?

Finns det något bra gratisprogram för att klippa ihop filmer och ta bort/lägga på ljud?

Det problemet har jag aldrig haft i Move Maker, jag har tyvärr heller aldrig ägt en D90.

Testa Nikons ViewNX2 det är gratis och gör också jobbet bra. Nikons egna program borde stödja en D90. :)

https://nikoneurope-se.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/52693

/Karl

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar