Annons

flera färgprofiler?

Produkter
(logga in för att koppla)

jimmyg

Aktiv medlem
Hejsan.
Undrar om det går att få flera färgprofiler till skrivaren?
Har idag en Canon MP280 och den har inte så många att välja på:(.
Letar efter ett bra papper "a4", och när jag hittar ett så finns inte färgprofilen till det pappret i skrivaren.
Pappret är / Fotopapper Premium Plus A4 20ark 300g

Mvh Jimmy

färgprofiler till vissa tillverkares papper brukar vanligtvis finnas att ladda hem från papperstillverkarens sida.

Nu känner jag inte till din skrivare. Aldrig hört talas som den.
För skrivare av det numera avancerade slaget för fotoutskrifter finns det idag oftast profiler att ladda ner från tillverkarna av kvalitetspapper.
Så för min Epson R3000 kan jag idag alltid hitta profiler som är mycket bra. Detta gäller också alla skrivare som ligger ovanför denna.
Eftersom jag inte ens känner till din skrivare anses den nog vara av amatörklass.
För dessa saknas oftast annat än tillverkarens profiler.
Så endera har jag missat något. Vilket jag direkt ber om ursäkt för eller så försöker du få en kontorskrivare att utföra mer än den klarar av.

Nu känner jag inte till din skrivare. Aldrig hört talas som den.
För skrivare av det numera avancerade slaget för fotoutskrifter finns det idag oftast profiler att ladda ner från tillverkarna av kvalitetspapper.
Så för min Epson R3000 kan jag idag alltid hitta profiler som är mycket bra. Detta gäller också alla skrivare som ligger ovanför denna.
Eftersom jag inte ens känner till din skrivare anses den nog vara av amatörklass.
För dessa saknas oftast annat än tillverkarens profiler.
Så endera har jag missat något. Vilket jag direkt ber om ursäkt för eller så försöker du få en kontorskrivare att utföra mer än den klarar av.

http://www.canon.se/For_Home/Product_Finder/Multifunctionals/Inkjet/PIXMA_MP280/index.aspx
Kanske att den är av sämre typ.
Men tack skall ni ha för svaren.

Mvh Jimmy

Hejsan.
Undrar om det går att få flera färgprofiler till skrivaren?
Har idag en Canon MP280 och den har inte så många att välja på:(.
Letar efter ett bra papper "a4", och när jag hittar ett så finns inte färgprofilen till det pappret i skrivaren.
Pappret är / Fotopapper Premium Plus A4 20ark 300g

Mvh Jimmy

Hej !

Leta reda på någon annan Canonskrivare med
samma färguppsättning, dvs antal färger och färgtyp, och
leta profiler till denna och prova, det borde gå.

//MW

Senast ändrad:
Kanske skulle ha skrivit att Kameradoktorn säljer Permajet-papper så man måste inte beställa från utlandet...

Fördelen med en profil skapad från en utskrift på din skrivare är att då kan du få ut maximal kvalité. De mer generella profiler som tillverkarna brukar släppa kan variera en del.
Det går även att få profil från http://www.profiler.nu/farghantering/skrivarprofiler/

Annars var det ett bra tips att kolla om det finns nå annan skrivare med samma patroner och testa den profilen.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto