Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fler till Mullsjö?

Produkter
(logga in för att koppla)

mc bruno

Aktiv medlem
Så hände det plötsligt. Jag kom in! Vet inte hur det gick till eftersom jag inte var så nöjd med bilderna, men i alla fall.

Är det några fler här som också har kommit o ska börja i höst?

Har fått ett papper man ska skicka in samtidigt som inskrivningsavgiften. Men det är en grej som jag inte riktigt förstår hur man ska skriva.

"Jag accepterar min antagan till Konst o formlinjen___________ 2006/2007 och samtidigt förbinder jag mig att följa skolans ordningsregler."
Vad ska det stå på raden? Ska det stå fotoskolan, dagens datum, mitt namn, skolans startdatum eller något annat?

Tacksam för hjälp med det också.

Markus

Hmm, det var inte många. Kanske det är fler tid o fel dag.
Man kanska ska utöka frågan till vilka som sökte. Vad jag skulle skriva på den redan vet jag nu redan eftersom jag ringt till Mullsjö, men det vore fortfarande trevligt attfå kontakt med sina blivande klasskamrater.

Nu kanske det är lite fler som är inloggade. Eller kommer jag gå där ensam i höst?...smilar en smula.

Va roligt! Grattis till er båda!

Jag gick här för ett år sen (nu har jag jobbat åt skolan med lite allt i allo under senaste året), och jag älskar stället!

Men nu ska jag vidare. Kommer börja sakna Mullsjö....

Kanske dyker jag upp här nån gång under nästa år. Man vet aldrig!

Lycka till!

//Eric

jaha va roligt att hora att du har trivts sa bra.
jag vantar pa svar fran gotland men mullsjö verkar sjysst. men ar det svenska kyrkan som ar huvudman for skolan, och jag har hort att omradet ar frireligost, hur ar det med det egentligen

svenska alliansmissionen är det som driver skolan. och nej man blir inte påtvingad någonting, men för de som vill finns det rum att utöva sin kristna tro.

Svenska Alliansmissionen är huvudman. Och jo, Mullsjö ligger ju nära Jönköping (även kallat Sveriges Jerusalem). Men du! Jag tycker verkligen inte att DET ska få dig att välja bort Mullsjö.

Skolan prackar(finns det ordet?) verkligen inte på sina elever nåt. Man läser visserligen livåskådning varje fredag, men det finns många olika inriktningar och ingen av dom är nåt försök att sprida kristendom.

T ex livsåskådning gemon musik. Det gick jag, och det kan jag rekomendera. Där tar man med sig musik man gillar och så diskuterar man kring sitt val av musik och kring sina val här i livet. Lärare i det är Örjan. Din blivande fotolärare! :)

Sen är visserligen Pingskyrkan väldigt stor i Jönköping. Men det betyder ju inte att man t ex måste vara kristen för att få komma in på någon av Jönköpings uteställen! (Bongo är min klara favorit).

Sen får jag väl erkänna att jag är lite partisk. Jag är inte "frigerligiös" eller ens aktiv i kyrkan, men kristen. Emellertid så har jag många kompisar som liksom du kännt sig tveksamma till skolan kristna huvudman. Ingen av dom har tyckt att det har varit jobbigt på nåt sätt.

Hoppas du (ni allihopa) väljer Mullsjö!

//Eric

Det Erik säger tycker jag är väldigt sant. Jag är själv kristen, dock är jag från svenska kyrkan och inte frireligiös. Det jag funderar på är om mullsjö samarbetar något med Korteboskolan. Den har jag hört ska va riktigt extremfrireligiös.

Själv valde jag absolut inte skolan för att den var kristen utan för att jag just nu inte vill lämna Jönköping och att jag hört att den ska va bra.

Träffade Örjan på fotomässan och han verkar vara en just prick.

men när ni säger att ni är kristna, vad innebär det i praktiken?
jag har väl också räknats som kristen eftersom jag föddes in o svenska kyrkan men jag har ju aldrig varit troende.

"Våren" eller "hösten" kanske. Vem vet.

mc bruno skrev:
Så hände det plötsligt. Jag kom in! Vet inte hur det gick till eftersom jag inte var så nöjd med bilderna, men i alla fall.

Är det några fler här som också har kommit o ska börja i höst?

Har fått ett papper man ska skicka in samtidigt som inskrivningsavgiften. Men det är en grej som jag inte riktigt förstår hur man ska skriva.

"Jag accepterar min antagan till Konst o formlinjen___________ 2006/2007 och samtidigt förbinder jag mig att följa skolans ordningsregler."
Vad ska det stå på raden? Ska det stå fotoskolan, dagens datum, mitt namn, skolans startdatum eller något annat?

Tacksam för hjälp med det också.

Markus

Piko skrev:
men när ni säger att ni är kristna, vad innebär det i praktiken?
jag har väl också räknats som kristen eftersom jag föddes in o svenska kyrkan men jag har ju aldrig varit troende.

Antar att det kan ha ganska olika betydelse från person till person. Men på ett eller annat sätt så håller man väl med i trosbekännelsen:

"Jag tror på Gud fader allsmäktige. (osv.)"

...om man ska kalla sig kristen.

Jag vet inte om det är en missuppfattning. Men man får nästan intrycket att du blir avskräckt av kristna. Eh... Vi går inte runt och slår folk i huvudet med bibeln. ;-)

Du kommer säkert smälta in fint här! Trots att det finns en och annan troende på skolan! ;-)

Ha det bra! Lycka till med fotografin!

//Eric

Haha, ja det rätt kul med alla fördomar som finns mot oss som vill kalla sig kristna.
Jag har pratat med folk som vet att jag är kristen och som efter ett tag tvingats erkänna att jag är ju fullt normal.
Andra tror att man måste bete sig annorlunda när jag är i närheten bara för att jag är kristen. TEX att de så fort de svär måste komentera det. Som om jag aldrig svurit eller ens hört en svordom.

jag kan väl inte påstå att jag har speciellt mycket fördomar mot kristna eller andra troende.
men jag funderar lite på att vi nog kommer ha olika värderingar. men det har ju folk i allmänhet också.

det var ju inte meningen att dethär skulle bli världens längsta tråd om kristendom. jag var lite fundersam om jag skulle passa på mullsjö bara när jag hört att att många var troende och så. men antagligen är det väl mycket olika folk.

jag kan väl inte påstå att jag känner mig avskräckt av folk som kallar sig kristna. det är väl mer det att jag tror att vi kommer ha olika värderingar angående många saker. exempelvis som helgaktiviteter och liknande. men som sagt så var det inte meningen att dethär skulle bli nogon oändlig tråd om kristendom och jag ville inte försöka provocera någon på något sätt.

Jag tror att du har helt fel Caroline.

Det är få i Sverige som inte lever efter kristna värderingar, oavsett vad dem kallar sig.

Hmmm då skall vi nog allt hinna med 1 eller 2 mörkrumsbesök Marcus.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar