Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fler som väntar på Sigmaobjektiv till Nikon?

Produkter
(logga in för att koppla)

Makten

Aktiv medlem
Jag väntar sedan i slutet på december på ett Sigma 24/1,8 EX från Scandinavian Photo, och det väntas nu enligt dem komma först i slutet av februari. Detta trots att i princip alla kedjor som säljer det skyltar på hemsidorna att det normalt tar en vecka från leverantör om det inte finns i lager.
Så jag börjar undra om det är så att Sigma dragit in alla objektiv för att få dem att funka med D200? Det har ju varit snack om att vissa Sigma-gluggar inte funkar med D200:an. Surt för mig att behöva vänta 2 månader när jag inte ens har en sån kamera som är drabbad:-(

Fler som beställt utan att ha fått leverat?

Tydligen skall Tura som är den nya generalagenten vara riktigt dåliga på att ta in nya saker. De verkar följa någon planekonomisk inköpslista och tar inte mer än absolut nödvändigt. Ökar trycket på något så blir det snabbt ett underskott och långa leveranstider.
Jag skulle bytt detajlist, det finns säkert flera tyska butiker som kan leverera inom 48h.

Nome Nescio skrev:
Tydligen skall Tura som är den nya generalagenten vara riktigt dåliga på att ta in nya saker. De verkar följa någon planekonomisk inköpslista och tar inte mer än absolut nödvändigt. Ökar trycket på något så blir det snabbt ett underskott och långa leveranstider.
Jag skulle bytt detajlist, det finns säkert flera tyska butiker som kan leverera inom 48h.
Det är tyvärr omöjligt för min del, då det rör sig om en försäkringsaffär. Jag har redan fått ett kamerahus levererat från Scandinavian. Allt är betalt, så möjligen skulle jag kunna välja nåt annat objektiv de har i lager för ungefär samma pris, och då betala/få mellanskillnaden. Kanske ska kolla upp det. En månad är fan inte kul att vänta. Det är ju inga proffsgrejjer heller direkt.

Jag väntar på ett 100-300 f4 till Nikon. Först skulle det komma v4, sedan v7 och nu står det v10-11... :-(

Det märkliga är att cyberfoto har fått in "mitt" objektiv i lager under den här tiden. Konstigt att det ska ta 2 månader för Scandinavian att få in samma:-( Tyvärr är jag som sagt låst då allt redan är betalt.

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar