Annons

FJORDEN iPhone grepp

Produkter
(logga in för att koppla)

janc

Aktiv medlem
Är det någon som provat detta "kameragrepp" för iPhone och kan ge en bedömning av om det verkar vara en vettig produkt elker inte? Spontant känns det som att en del av den ergonomiska bristen (enligt min uppfattning) när man fotograferar med en telefonkamera skulle kunna elimineras.

 
Är det någon som provat detta "kameragrepp" för iPhone och kan ge en bedömning av om det verkar vara en vettig produkt elker inte? Spontant känns det som att en del av den ergonomiska bristen (enligt min uppfattning) när man fotograferar med en telefonkamera skulle kunna elimineras.

Verkar ju vara en vettig produkt men inte särskilt billig. Har du som "gammal kamerafotograf" tänkt övergå till "mobilkameraträsket"?
 
Kamera som kamera 😀

Möjligen skulle denna kunna göra det mindre avigt att använda iPhone-kameran mer men fråntaga är om det (a) trots allt blir så mycket "påhäng" att man lika gärna kan ta med XF10 och (b) om det sådan kvalité att den håller
 
Jag beställde en och ångrade mig så fort jag fick den. Kändes billig och det var något (kommer inte ihåg) som inte fungerade.
 
I mina ögon finns det något tilltalande med att (åter-)använda den teknik användaren ändå bär med sig.

Har sett en liknande lösning för drönare där telefonen placerades i kontrollenheten och en app i kombination med enhetens reglage och övrig teknik styrde drönaren, visade all info och lagrade lågupplösta "kontrollbilder" på telefonen.

Nu var detta professionell utrustning och även om man bortser från kostnden för själva flygfarkosten handlade det nog om en annan nivå på prislappen.

Ligger nog lågt vad gäller Fjorden även om det att produkten blev uppköpt av Leica borde indikera att det är ett seriöst projekt.
 
Jag lägger en beställning nu. Eftersom jag börjat mobilblogga, titta gärna här :) Mobila bilder så är det en intressant produkt.
Vanligtvis är jag ingen prylgalning men de skal som apple erbjuder till sina telefoner är inga höjdare. Och jag gillar att Fjorden drivs av ett batteri som håller länge och inte behöver laddas, man har ju sjutusen andra saker som måste laddas numera...
Appen verkar vettig, videopresentationen är noggrann och ger ett seriöst intryck tycker jag. Visst, den kostar mycket, men den övertygade mig.
 
Jag lägger en beställning nu. Eftersom jag börjat mobilblogga, titta gärna här :) Mobila bilder så är det en intressant produkt.
Vanligtvis är jag ingen prylgalning men de skal som apple erbjuder till sina telefoner är inga höjdare. Och jag gillar att Fjorden drivs av ett batteri som håller länge och inte behöver laddas, man har ju sjutusen andra saker som måste laddas numera...
Appen verkar vettig, videopresentationen är noggrann och ger ett seriöst intryck tycker jag. Visst, den kostar mycket, men den övertygade mig.
Ser fram mot en utvärdering framöver 👍
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.