Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

fjantig reklamfilm

Produkter
(logga in för att koppla)

jbomelin

Avslutat medlemskap
någon som sett den senaste kodak gold ultra-reklamen? två tjejer åker på sightseeing i bil, den ena med "100 speed film" och den andra med kodak gold ultra. tjejen med kodakfilm i kameran får jätteskarpa och fina bilder medan hon med "vanlig" film får en hemsk massa rörelseoskärpa. tycker det är rätt sanslöst av kodak att påstå att det är filmen som gör detta. det hade ju varit en sak om dom hade jämfört kodak 400 med vanlig 100, men det går knappast...

borde inte sådant här vara brottsligt? :)

jbomelin skrev:
borde inte sådant här vara brottsligt?
Jo, det borde det! Den är fruktansvärd, som så många andra reklamfilmer.
Tyvärr gör ju Kodak bra filmer... Annars vore det lätt för mig att använda det andra märket...

Förbjuda? Visseligen tycker jag den är korkad, men de flesta reklamfilmerna är minst lika dumma.

Nu är det bara så att vi här kan mycket om foto, så då blir det bara extra uppenbart hur löjligt det är. Men det finns gott om reklam med väldigt fåniga liknelser och jämförelser. Tandkräm som gör en sköld runt tänderna som får maten att studsa? Skönhetskrämer som med fina dataanimeringar visar hur det senaste ämnet med ett nytt pseudovetenskapligt namn ska få oss att tro att vi ska bli vackra och unga igen. Torkdukar som städar huset bara man sneglar mot kartongen? Etc, Etc.. det fortsätter i oändligheten.

Jag har egentligen bara en fråga: Hur dumma tror reklammakarna vi är egentligen?

De som gör bäst reklam är nog staten. Posten, Telia och RSV gör hysteriskt bra reklam enligt mig :D

henab skrev:
Förbjuda? Visseligen tycker jag den är korkad, men de flesta reklamfilmerna är minst lika dumma.
Typ vad jag sa. Sen "förbjuda" är väl mera ett uttryck som man tar till när man tycker illa om något. Som att E-Types musik borde förbjudas på radion;-)

Själv tycker jag väl att dom flesta reklamfilmer, är ett förlöjligande av mänskligheten. :cool:

jbomelin skrev:
.....det hade ju varit en sak om dom hade jämfört kodak 400 med vanlig 100, men det går knappast...

borde inte sådant här vara brottsligt? :)

Det är väl de dom gör??

Eftersom ena tjejen har en ISO 100 och den andra köper en 400 vilket då innebär att hon kommer att ha 1/500 istället för 1/125..:rolleyes:

Men å andra sidan så slår dom då undan benen för sin egen ISO 100 :p

Är inte Kodaks Ultra en 400 ASA film?

Så att jämföra den med en 100 ASA film i en kompaktkamera är ju helt ok!

men vad vet ja, filmen går säkert i hela världen så kodak måste vara nöjd.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar