Annons

Fjärrutlösare till D90

Produkter
(logga in för att koppla)

A.Olsén

Aktiv medlem
Rätta mig om jag har fel men är det så att det bara är MC-DC2 som passar på D90´n?

Var in på en fotobutik men dom hade ingen hemma men skulle ta hem åt mig och killen frågade om jag visste beteckningen men den kom ju inte jag ihåg....

Vill minnas att han sa MC-DC1 och nu när jag har kollat lite på nätet så står det att det ska vara MC-DC2 till D90´n!!

Passar MC-DC1 eller är det MC-DC2 som jag ska ha?
 
Kameradoktorn har en Hähnel som iaf fungerar med D300/D700, kostar 8-900 kr tror det bör bli billigare än vad en original kostar..

Radiosändare - behöver inte kunna se kameran och klara AF å sånt utmärkt..

Som ett alternativ kanske..
 
Rätta mig om jag har fel men är det så att det bara är MC-DC2 som passar på D90´n?

Var in på en fotobutik men dom hade ingen hemma men skulle ta hem åt mig och killen frågade om jag visste beteckningen men den kom ju inte jag ihåg....

Vill minnas att han sa MC-DC1 och nu när jag har kollat lite på nätet så står det att det ska vara MC-DC2 till D90´n!!

Passar MC-DC1 eller är det MC-DC2 som jag ska ha?


MC-DC1 är avsedd endast för D70s och D80. Till D90 måste du ha MC-DC2.

http://www.dpnotes.com/nikon-d90-review/
 
Vad är fördelen med en (kabel-)"fjärr"utlösare jämfört med en "riktig" fjärrutlösare ("riktig" = ej fysiskt kopplad till kameran)?

Såg dessutom att en "riktig" fjärrutlösare kostar mindre än hälften av en kabelutlösare.

Eftersom jag är ny med D-SLR så försöker jag skaffa tips överalltifrån - och den här sajten är perfekt för sådant.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.