Annons

Fjärrutlösare till Canon 7D

Produkter
(logga in för att koppla)

matshonkamaa

Aktiv medlem
Jag tänker köpa en trådlös fjärrutlösare till min Canon 7D (den får även gärna funka till min backup kamera 400D men inte nödvändigt).

Jag har hittat Canons egna RC-6 som täcker mina behov förutom att räckvidden 5 meter känns något kort.

Då hittade jag på cyberphoto denna fjärrutlösare från Dörr. http://www.cyberphoto.se/info.php?article=371411

15 meter räckvidd och fungerar till EOS 50D / 40D / 30D /20D / 10D / 5D / 5D Mark II / 1D / 1DS i alla Mark-versioner.

Dörr har även en likadan som fungerar till 300D/350D/400D/450D/500D/1000D.

Finns det något liknande som funkar till 7D?

Vill helst inte betala över 500:-.
 
Senast ändrad:
Jag tänker köpa en trådlös fjärrutlösare till min Canon 7D (den får även gärna funka till min backup kamera 400D men inte nödvändigt).

Jag har hittat Canons egna RC-6 som täcker mina behov förutom att räckvidden 5 meter känns något kort.

Då hittade jag på cyberphoto denna fjärrutlösare från Dörr. http://www.cyberphoto.se/info.php?article=371411

15 meter räckvidd och fungerar till EOS 50D / 40D / 30D /20D / 10D / 5D / 5D Mark II / 1D / 1DS i alla Mark-versioner.

Dörr har även en likadan som fungerar till 300D/350D/400D/450D/500D/1000D.

Finns det något liknande som funkar till 7D?

Vill helst inte betala över 500:-.

Skulle bli väldigt förvånad om den till 5D inte också skulle passa till 7D. De har samma/likadana uttag. Jag har en trådutlösare som jag använder till både 5D och 7D. Kolla för säkerhets skull med Cyber, men du kan nog lugnt beställa den där.
 
Det är riktigt, 7D har också N3 kontakt, liksom 1D osv.
Notera att till skillnad från Canons RC-6 kan den från Dörr enbart ta stillbilder. Den kan inte starta/stanna videoinspelning.

RC-6 är så billig att du utan vidare kan köpa båda.
 
Jag har en sådan phottix cleon som jag kör på både 5d mII och 7d. Funkar ypperligt. Köpte min på tradera (ny alltså) där dom finns regelbundet för betydligt mindre pengar än Scandinavianphoto. Betalade runt 250 spänn för den.
Räckvidden är lång. Upp till 100m officiellt, vilket naturligtvis inte alltid fungerar. Men 50m är aldrig något problem.

Här en annan modell på tradera för dryga 300 med frakt.

http://www.tradera.com/FJARRUTLOSAR...D-30D-40D-50D-D40-7D-auktion_340869_126543574
 
Håkan..

Jag undrar om det går att ha den fastsatt i blixtskon på 7:an och ändå använda den inbyggda blixten? Detta så att inte mottagaren sitter ivägen för blixten.

//Bengt H
 
Håkan..

Jag undrar om det går att ha den fastsatt i blixtskon på 7:an och ändå använda den inbyggda blixten? Detta så att inte mottagaren sitter ivägen för blixten.

//Bengt H

Hej.
Ursäkta lite sent svar, men nej det går inte att ha den på blixtskon då, men den fungerar ju naturligtvis även om den inte sitter fast i skon. Den har ju ingen annan funktion än att hålla mottagaren. Så i värsta fall kan den dingla lite på sidan om.
 
Ok, nackdelen med den verkar ju vara att man inte kan fokusera med den och att den har något kort räckvidd (om man vill ha det). Men annars kommer den säkert fungera ypperligt.
 
hejsan jag har en fjärrutlösare med tillhörande fjärrkontroll(trådlös till min canon 450d nu har jag skaffat en canon 7d och till den är det en annan kontakt vet någon om man kan köpa en converter eller liknande så jag sklipper köpa en helt ny utrustning
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.