Annons

Fjärrutlösare till Canon 7D 5Dmark3

Frolicc

Aktiv medlem
Jag söker en fjärrutlösare till min 7D. Kommer nog med all säkerhet att köpa en 5Dmark3 inom en snar framtid så det är fördelaktigt om den passar till den också. Behöver tips på vad jag skall köpa.

*Den måste gå via radio. Jag kommer hålla den i handen medan jag regisserar hundar så jag har inte möjlighet att rikta en IR signal mot kameran.
*Jag har en blixtsändare i skon så fjärrutlösaren måste kopplas in via uttaget på sidan av kameran.
*Jag har inte AF på avtrycket så fjärrutlösaren skall om möjligt ha en AF-ON knapp (om detta stöds överhuvudtaget). Kommer oftast köra manuell fokus ändå.
*Räckvidden bör vara minst 25 meter men gärna ännu mer. Även utomhus där radiovågorna inte reflekteras mot något.
*Detta är mest en kul grej så det får inte kosta hur mycket som helst.

Skulle denna funka och är det någon som provat den i praktiken?
http://www.kaffebrus.com/tradlos-fjarrutlosare-30-meter-for-canon-779.html
 
Jag använder PocketWizard till 5DIII. Räckvidd 500 m.
Den håller kameran vaken hela tiden så jag ställer kameran på AF-Servo. Då fokuserar den ständigt men det drar lite extra batteri.
 
Jag söker en fjärrutlösare till min 7D. Kommer nog med all säkerhet att köpa en 5Dmark3 inom en snar framtid så det är fördelaktigt om den passar till den också. Behöver tips på vad jag skall köpa.

*Den måste gå via radio. Jag kommer hålla den i handen medan jag regisserar hundar så jag har inte möjlighet att rikta en IR signal mot kameran.
*Jag har en blixtsändare i skon så fjärrutlösaren måste kopplas in via uttaget på sidan av kameran.
*Jag har inte AF på avtrycket så fjärrutlösaren skall om möjligt ha en AF-ON knapp (om detta stöds överhuvudtaget). Kommer oftast köra manuell fokus ändå.
*Räckvidden bör vara minst 25 meter men gärna ännu mer. Även utomhus där radiovågorna inte reflekteras mot något.
*Detta är mest en kul grej så det får inte kosta hur mycket som helst.

Skulle denna funka och är det någon som provat den i praktiken?
http://www.kaffebrus.com/tradlos-fjarrutlosare-30-meter-for-canon-779.html

Har den till min Mark lll fungerar perfekt!!
 
Vill man ha mervärde så rekommenderar jag blixtutlösaren Cactus V5 från gadgetinifnity som kan agera som kameraulösare upp till 100m. Kostar väl 4-500 kr inkl frakt moms och tull.
 
Har lagt in en beställning på samma modell som i länken till Johan Pixels, dock för 153 SEK inkl. frakt =) Får se om det dyker upp något paket
 
Har lagt in en beställning på samma modell som i länken till Johan Pixels, dock för 153 SEK inkl. frakt =) Får se om det dyker upp något paket

Jag visste inte att jag ville ha nån såndär innan jag fick syn på den här tråden. Min beställning blev dyrare - 180 kr för att få hem det från brittisk säljare. Vi får se om det blir flipp eller flopp - funkar den någorlunda enligt sin spec så kan det vara ett fynd.
 
Hur lång upplever du att räckvidden är utomhus?

@Henry F: PW är säkert det bästa man kan få tag på med de känns alldeles för dyra för mitt behov.

Har inte provat räckvidden förut men när du frågade gick jag ut stegade 25 meter funka perfekt stegade 50 meter funkade perfekt. Skall prova på längre håll när det blir dag och utan snöstorm.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.