Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fjärrutlösare 550D

Produkter
(logga in för att koppla)
Det finns fler att välja på i olika kvalite och pris. Själv köpte jag en Hähnel Giga Pro för 1295 av Cyberphoto i augusti förra året. Den fungerade vid ett bröllop då jag hade en kamera uppställd men jag har inte använt den något mer. den har olika kablar för olika kameror, sterioproppen som bl. passar min 400D helt OK men den som är till bl.7D sitter dåligt i kameran och måste fästas på något sätt. jag tror att 550D har samma anslutning som 400D så den bör passa utan problem.
 
Ja, Canons enklare kameror har uttaget som Canon kallar E3 allihop. Det sträcker sig nu upp till 60D.
Från 7D har Canon istället N3, ett don som de förmodligen tagit fram själva. Canons egen konstruktion sitter utmärkt, men måhända är den patenterad eller nåt, för jag har aldrig sett pirater som är lika bra.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.