Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fjärrutlösa SB-600?

Produkter
(logga in för att koppla)

Oskillad

Aktiv medlem
D50 har ju inte commandofunktionen som storebror D70/s o man orkar ju inte lägga ut massa tusen på en SB-800 bara för att få fjärrfunktionen...Finns det nåt billigare sätt att fjärrutlösa min SB-60?. Det känns ju som att det bara vore att köpa en slavtändare..nån som vet om det funkar?

Oskillad skrev:
D50 har ju inte commandofunktionen som storebror D70/s o man orkar ju inte lägga ut massa tusen på en SB-800 bara för att få fjärrfunktionen...Finns det nåt billigare sätt att fjärrutlösa min SB-60?. Det känns ju som att det bara vore att köpa en slavtändare..nån som vet om det funkar?

En slavtändare borde fungera, om du kör kameran manuellt och ställer in den inbyggda blixten manuellt (om det nu går på D50). Dock blir det ju inte som med "äkta" commandermode, du får ju ratta allting manuellt.

Nikon har ju släppt en commander-enhet SU-800 som borde kunna fungera för dig. Det lär dock inte vara en billig lösning (hittar inget pris på den separat, bara med närbildsblixtar).

hehe...danke för svaren..har för mig att kommandogrejen nästan kostar lika mycket som SB-800 o då får man ju ingen extrablixt....ja testar med en slavtändare då...nån som har nåt tips om vilken ja ska köpa o vart ja kan köpa den?:)..va skulle man göra utan detta forum..suck..hehe

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar