Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fjärrstyra SB-600?

Produkter
(logga in för att koppla)

Raslon

Medlem
Hej alles! Efter att ha slitit mitt hår i några dagar och inte kommit någon vart varesig genom att söka här på forumet eller genom lite experimentering med kameran så undrar jag hur man gör för att använda sb-600:an i trådlöst läge med en Nikon D50?

Efter vad jag har förstått så ska man kunna ställa om den inbyggda blixten till master och sb-600 till remote, och sedan ska man kunna utlösa remote-blixten med master-blixten. Men hur funkar detta? Hittar ingenstans där man kan ställa in vilken som är master och vilken som är slave(remote?), sen undrar jag om man behöver några extra tillbehör till detta eller om det går att använda ir-mojängen som sitter på sidan av sb-600.

Vore väldigt tacksam för svar. :)

MVH, Danne.
 
D50 kan tyvärr inte fjärrstyra SB-600. För att kunna utnyttja blixtfjärrstyrning behöver du montera en SB-800-blixt på kameran.
 
heh, ok. Det kanske förklarar varför det inte funkade. Tyckte det stog i manualen att det skulle funka? Nåja, Kanske inte hela världen, får köpa mig ett studiopaket istället den dagen jag blir rik. Tack så mycket för det snabba svaret. Och ursäkta att jag la frågan i fel forum. :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.