Annons

Fjärrlagring via Transfer till Dynax 7D

Produkter
(logga in för att koppla)

Gunnar H

Aktiv medlem
Min Dynax 7D vägrar att fjärrlagra bilder på PC:n via USB-kabel och DiMAGE Transfer, trots att jag har installerat senaste kamerafirmware (ver. 1.10e) samt DiMAGE Viewer (och Transfer naturligtvis) i PC:n.

I anslutet fjärrläge borde kameran visa maximalt antal tillgängliga exponeringar i displayens nedre högra hörn (dvs. 9999), men istället blinkar fyra stycken röda nollor kontinuerligt. Att exponera i detta läge går överhuvudtaget inte.

Vad göra? Jag har för god ordnings skull provat med olika USB-kablar och har installerat firmware och program enligt KM:s detaljerade anvisningar. PC:n (WinXP) har rätt spec. enligt Transfer-manualen.

Göra om installationen av kamerafirmware och Transfer/Wiever, eller lämna in på serviceverkstad?

Tack på förhand för era råd.
 
Har samma problem! Riktigt konstigt, det har ju fungerat klockrent innan. Även jag vore riktigt tacksam för svar! Bör tilläggas att jag har provat på 2 burkar med samma resultat. Kan det vara något med filnamnen, dom heter bara "*.jpe" när jag tankat över dom till burken.

/Tomas
 
Detta har ni antagligen redan gjort, men ändå:

Det finns ju en inställning i kameran för överföringsmetod, den ska inte vara inställd som vid vanlig filöverföring, utan "Remote.." nånting.

Jag har för mig att jag lyckades någon gång för länge sedan, men har avinstallerat KM:s programvaror sedan dess.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.