Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fjärrkontrollskabel

Produkter
(logga in för att koppla)

Littlegrim

Ny medlem
Hej alla,

jag gjorde en sökning före men hittade inte svaret.

Kan man använda en helt vanlig audio kabel med 2,5mm hanpluggar som kabel mellan radiosändaren och kameran (canon eos 600d) uttagen är båda på 2,5mm. Frågan är vad händer om man smäller på kabel.

Är det någon här inne som har testat och har fått det att fungera?

Radiosändarna jag köpte (ebay) skickade med fel kabel, därav denna fråga så slipper man beställa en sådan och vänta i 14 dagar till.

Tack på förhand!

Mvh Henrik

Hej alla,

jag gjorde en sökning före men hittade inte svaret.

Kan man använda en helt vanlig audio kabel med 2,5mm hanpluggar som kabel mellan radiosändaren och kameran (canon eos 600d) uttagen är båda på 2,5mm. Frågan är vad händer om man smäller på kabel.

Är det någon här inne som har testat och har fått det att fungera?

Radiosändarna jag köpte (ebay) skickade med fel kabel, därav denna fråga så slipper man beställa en sådan och vänta i 14 dagar till.

Tack på förhand!

Mvh Henrik

Undrar om du inte hittar svaret här:

http://strobist.blogspot.se/2006/03/lighting-101-pc-cords-and-pocket.html

Anders W

Ja när jag läser där så nämner han att man kan ta en audiokabel, fast till blixten. Men det kanske funkar lika bra mellan sändare och kameran.....

Tack för tipset

//Henrik

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto